Els grups de treball es constitueixen per reflexionar sobre diversos àmbits específics d'intervenció educativa, fer una aproximació diagnòstica de la situació actual dels mateixos, proposar línies estratègiques d'actuació i, a partir de les mateixes, elaborar propostes i consideracions que incideixin sobre l'acció educativa de la ciutat a partir dels compromisos dels diferents agents educatius que hi intervenen.
Funcionaran en dues fases:
Primera: de setembre de 1998 a febrer de 1999
Segona: de setembre de 1999 a febrer del 2000
Tots els grups estaran composats per entre 15 i 20 persones. El regidor d'Educació, Cultura i Cooperació convidarà a formar-ne part a diferents professionals i ciutadans, de procedència diversa (pares, alumnes, professionals de l'educació, altres professionals, membres d'entitats cíviques i culturals, agents econòmics i laborals, i ciutadans en general) per garantir la màxima diversitat de punts de vista.
Durant la primera fase, cada grup celebrarà entre 3 i 5 sessions de treball per reflexionar sobre un àmbit d'intervenció educativa a la ciutat partint del dictament d'un expert, i elaborarà un document final que contingui consideracions sobre la situació actual d'aquell àmbit educatiu a la ciutat i propostes de línies estratègiques d'actuació.
Per garantir el seu bon funcionament, comptaran amb un coordinador, un redactor del documents final, i un representant municipal.
Els documents finals de cada grup de treball continen una aproximació diagnòstica a la situació actual dels respectius àmbits educatius a la ciutat (punts febles, punts forts, oportunitats i amenaces), i propostes de línies estratègiques d'actuació.
Document de síntesi
Durant el març de 1999, a partir dels documents finals de cada grup de treball, s'ha elaborat un document de síntesi que recull les aportacions d'aquells de manera estructurada segons els següents apartats:
Amb aquest document es clou la fase 1 amb les següents accions:
|
2. Paper i eines del professorat en la societat actual
|
3. Educació i lluita contra les exclusions
|
|
|
6. Educació, patrimoni cultural i identitat
|
|
|
9. Educació, espai urbà i sostenibilitat
|
|
|