Grups de Treball

Els grups de treball es constitueixen per reflexionar sobre diversos àmbits específics d'intervenció educativa, fer una aproximació diagnòstica de la situació actual dels mateixos, proposar línies estratègiques d'actuació i, a partir de les mateixes, elaborar propostes i consideracions que incideixin sobre l'acció educativa de la ciutat a partir dels compromisos dels diferents agents educatius que hi intervenen.

Funcionaran en dues fases:

Primera: de setembre de 1998 a febrer de 1999
Segona: de setembre de 1999 a febrer del 2000

Tots els grups estaran composats per entre 15 i 20 persones. El regidor d'Educació, Cultura i Cooperació convidarà a formar-ne part a diferents professionals i ciutadans, de procedència diversa (pares, alumnes, professionals de l'educació, altres professionals, membres d'entitats cíviques i culturals, agents econòmics i laborals, i ciutadans en general) per garantir la màxima diversitat de punts de vista.

Durant la primera fase, cada grup celebrarà entre 3 i 5 sessions de treball per reflexionar sobre un àmbit d'intervenció educativa a la ciutat partint del dictament d'un expert, i elaborarà un document final que contingui consideracions sobre la situació actual d'aquell àmbit educatiu a la ciutat i propostes de línies estratègiques d'actuació.

Per garantir el seu bon funcionament, comptaran amb un coordinador, un redactor del documents final, i un representant municipal.

Àmbits temàtics

  1. Escola i ciutat
  2. Paper i eines del professorat en la societat actual
  3. Educació i lluita contra les exclusions
  4. Educació continuada
  5. Universitat i ciutat
  6. Educació, patrimoni cultural i identitat
  7. Educació i arts
  8. Educació i lleure
  9. Educació, espai urbà i creixement sostenible
  10. Educació i família
  11. Transició escola-treball

Producció documental

Els documents finals de cada grup de treball continen una aproximació diagnòstica a la situació actual dels respectius àmbits educatius a la ciutat (punts febles, punts forts, oportunitats i amenaces), i propostes de línies estratègiques d'actuació.

Document de síntesi

Durant el març de 1999, a partir dels documents finals de cada grup de treball, s'ha elaborat un document de síntesi que recull les aportacions d'aquells de manera estructurada segons els següents apartats:

  1. Memòria descriptiva de l'activitat realitzada durant la fase 1.
  2. Aproximació diagnòstica a la realitat educativa de Sabadell: punts forts, punts febles, oportunitats i amenaces.
  3. Proposta de línies estratègiques d'actuació.
  4. Crèdits.

Amb aquest document es clou la fase 1 amb les següents accions:

  1. Valoració del document en una sessió conjunta de tots els participants als grups de treball.
  2. Presentació al Ple de març, i aprovació, si s'escau, de les línies estratègiques que contingui.
  3. Presentació pública durant la primera quinzena del mes d'abril de 1999.

 

1. Escola i ciutat

 

2. Paper i eines del professorat en la societat actual

 

3. Educació i lluita contra les exclusions

 

4. Educació continuada

 

5. Universitat i ciutat

 

6. Educació, patrimoni cultural i identitat

 

7. Educació i arts

 

8. Educació i lleure

 

9. Educació, espai urbà i sostenibilitat

 

10. Educació i família

 

11. Transició escola-treball