Grup de treball: Educació i lluita contra les exclusions

Resum de la 1a sessió ( 01-10-98 )

Idees nuclears del dictamen El grup humà i les exclusions, d'Emili Grande

Assistents:
Gemma Alsina
Montserrat Anglarill
Marta Barrera
Oriol Civil
Pere Costa
Josep De Andrés
Immaculada Elías
Fernando Galcerán
Pilar Gayá
Auxi Gil
Emili Grande
Montserrat Humet
Elvira Martí
Josep Masip
Ma. Àngels Peralta
Salvador Pla
Conxa Gascón
Carme Martínez
S'excusen:
Josep Ma. Matencio
Joan Saumoy

 

1.- Consideracions prèvies
Una definició d’exclusió social hauria d’incloure els següents elements:

També la situació contrària a l’exclusió mereixeria un intent de definició que hauria d’incloure elements com:

2.- Aproximació diagnòstica

2.1 Elements descriptius de la situació actual a Sabadell

Tot i que no s’aporten elements concrets de la realitat de Sabadell, s’apunten ja alguns elements que caldrà incloure en el diagnòstic de situació:

Un cop establertes les poblacions objecte de l’anàlisi, en les sessions següents, especialment en la segona, caldrà plantejar-se quins són els Drets Socials als quals tenen dificultat d’accés i quins són els factors que produeixen aquestes dificultats.

2.2 Punts forts

2.3 Punts febles

2.4 Aspectes o fenòmens que haurien de ser objecte d’estudi

3.- Propostes

3.1 Propostes d’actuació

3.1.1 Línies estratègiques

3.1.2 Objectius per al proper quadrienni

3.1.3 Accions a desenvolupar

Aquest apartat es debatrà en les sessions següents, especialment en la tercera.

D

Esquema conductor dels debats:

E

Proposta de treball inter-sessions:

Cada component del grup redactarà sobre la dificultat d’accés a Drets Socials del grup amb qui més està familiaritzat. Els documents seran tramesos a l’Isabel Compte abans de finals d’octubre per tal que es puguin distribuir a tothom amb antelació suficient a la propera reunió del 19/11/98.

Es demanarà al Departament de Cultura que aporti dades objectives (estadístiques) i informes de situació, si n’hi ha.

per anar amunt