1. Fenòmens de segregació i exclusió social: |
Què tenim | Què volem | Qui ho ha de fer |
1. Diagnòstic
|
2. Proposta de línies d'actuació
|
3. Institucions, entitats, agents compromesos en el canvi |
Desigualtat econòmica, educativa i de gènere.
|
Distribució més justa de la riquesa
|
Administració local, autonòmica i estatal |
Recursos educatius desiguals | Reduir la desigualtat educativa, millor oferta i millor qualitat | MES (Meses d'Entitats Sectorials): Administració local i autonòmica i estatal Centres d'infantil, primària, secundària, adults Empresa i F. Professional |
Educació Bàsica insuficient | Redefinir el concepte Ed. Bàsica:(GES)
|
MES (Meses d'Entitats Sectorials): Centres d'infantil, primària, secundària, adults, Empresa i form. professional, |
SIC. més i millor formació
|
Nivells de formació més alts per ser actius i poder participar | MES (Meses d'Entitats Sectorials): Centres d'infantil, primària, secundària, adults, Empresa i form. professional |
Efecte Mateo: oferta cultural i educativa poc aprofitada, la meitat de la població no té els recursos ed. i culturals per fer-ho | Millorar la formació de base en gral. Afavorir la dinamització cultural des de cada una de les entitats corresponents | MES (Meses d'Entitats Sectorials): Centres cívics, Escoles adults (...) |
1.1. Anàlisi dels problemes en relació a la població: nivells de formació baix, fracàs escolar excessiu |
Edat: 2/3 persones > 25 anys | Millorar l'oferta i la qualitat de la formació en tots els àmbits per a les persones adultes, no viure d'esquena a la piràmide d'edat | MES (Meses d'Entitats Sectorials):Centres d'infantil, primària, secundària, adults, Empresa i form. professional |
Nivell instrucció: només 1/2 té estudis primaris | Formació bàsica
(batxillerat?) per a tots
Objectius
de la F. Bàsica (LOGSE, art. 18):
|
|
Fracàs escolar
excessiu
|
Trencar o reduir el cercle
viciós
|
|
Atur: 11%
|
La franja més perjudicada està compresa entre els adults joves i la frontera de l'exclusió laboral. Cal aplicar polítiques de reinserció laboral efectives i orientades a aquesta franja millorant la formació de base i reciclant amb les noves orientació de la feina. |
2. Aprenentatge al llarg de tota la vida: el dret a l'aprenentatge de les persones adultes |
Què tenim | Què volem | Qui ho ha de fer |
1. Diagnòstic
|
2. Proposta de línies d'actuació
|
3. Institucions, entitats, agents compromesos en el canvi |
EP: element clau de
l'ed. s.XXI Tot allò que s'aprèn dins i fora de l'escola, al llarg de tota la vidaFBA integrada (GES mínim): Programes en els 3 àmbits:
|
1. Gestionar que tot el que
s'aprèn formi part una mena de Currículum formatiu vital i que es pugui acreditar
quan calgui.2. Si F Bàsica és per
a tothom, tothom hi ha de tenir accés i poder obtenir la titulació.
2.1 Objectius grals de FBA: Assolir coneixements i habilitats cognitives i socials que fonamenten un nivell d'autonomia i d'autoestima suficient per tal de poder participar, intervenir i conviure plenament. 2.2 Afavorir aprenentatge centrats en: Accedir, seleccionar i processar la informació, a més de desenvolupar habilitats socials i comunicatives., 2.3 Projectes educatius i culturals de base territorial 2.4 Organització flexible dels centres educatius i culturals: Horaris, espais Programes personalitzats. temps, dedicació, preferències, titulació... Autoformació 2.5 Afavorir una educació continuada/permanent: Integrada Participativa De qualitat No adaptativa sinó transformadora |
MES (Meses d'Entitats Sectorials):Centres infantil, primària, secundària, centres cívics, adults Empreses i form. professional |
3. Educació i treball. Oferta educativa i cultural de la ciutat |
Què tenim | Què volem | Qui ho ha de fer |
1. Diagnòstic
|
Reptes al sistema
educatiu: Modificar els currículums per tal d'incorporar-hi competències i habilitats clau que permetin sortir de la F. Bàsica sabent:
|
MES (Meses d'Entitats Sectorials):Centres infantil, primària, secundària, adults Empreses i form. professional, ocupacional, centres de desenvolupament local |
L'altra oferta educativa
i cultural a la societat de la informació i del coneixement (SIC)Recursos educatius propis de la
SIC:
|
Rendibilitzar els recursos:
|
MES |
Altres associacions i
entitats culturals de la ciutat que ofereixen programes i/o cursos de:
|
|
MES |
4. Síntesi |
Què tenim | Què volem | Qui ho ha de fer |
1.
Diagnòstic
|
2.
Proposta de línies d'actuació
|
3. Institucions, entitats, agents compromesos en el canvi |
|
Més i millor inversió i
redistribució social dels recursos per :
|
Constituir MES |