La transició no
és un procés terminal, dura tota la vida. Hem de parlar de formació permanent i anar
adaptant aquesta a la realitat canviant.
- Analitzar alternatives per a lalumnat
que no supera lESO:
- idoneïtat oferta formativa PGS i
ocupacional.
- possibilitat iniciar PGS en el propis
Instituts i a quart dESO.
- itineraris formatius diferenciats al segon
cicle dESO.
- reforçament departaments
dorientació i de la tutoria escola-empresa dels Instituts.
A nivell de
lESO es veu necessari:
- crear sistema dacompanyament per a
lalumnat que acaba lESO.
- establir crèdits professionalitzadors.
- reforçar coneixement del món de
lempresa.
- preparar transició al món laboral.
Manca
dorganisme de coordinació i planificació de tota loferta formativa.
- en els centres densenyament no hi ha
prou informació sobre el mercat de treball i sobre les diverses feines i oficis.
- en el món laboral no és coneix
suficientment la formació professional impartida als Instituts..
- la formació ocupacional no sadapta
prou a les necessitats de lalumnat que surt del sistema educatiu reglat.
- aquest organisme de planificació i
coordinació hauria dimplicar a tots els organismes competents a nivell local i/o
comarcal i disposar de programes específics dorientació i inserció laboral, banc
de dades i relacionar el món productiu i lescola.
Iniciar la tasca
mitjançant la potenciació de projectes pilots que facin de taca doli, basats en
laprenentage experiencial, i que vagin difonent les innovacions per tot el sistema.