|
La ciutat de Sabadell participa del projecte europeu en clau Ciència Ciutadana CleanAir@School (Com Respira Sabadell? , que s'executa a 12 països de la Unió Europea i un total de 500 escoles de primària.
A la nostra ciutat, vuit centres de primària avaluaran la contaminació atmosfèrica a l’entorn del centre educatiu el projecte coordinat per l’Agència Europea del Medi Ambient i amb el suport del Ministeri de Transició Ecològica.
Permetrà instal·lar més de 120 punts de mesura (tubs de captació passius) dels nivells de NO2 a la ciutat, que seran decidits pel mateix centre educatiu, amb la participació tant d’alumnes, mestres i famílies.
Aquesta “mapificació” de la qualitat de l’aire a escala de carrer, del parc on juguen els infants o a la porta del centre, pretén sensibilitzar de forma efectiva la població, identificar canvis d’hàbits per gaudir d’aire més net així com potenciar altres accions en curs com ara els camins escolars.
S'ha editat una guia didàctica pel projecte: Com Respira Sabadell? Guia didàctica de mapificació de la Qualitat de l'Aire.
Cada escola instal·larà una quinzena de medidors, un dels quals ha de ser a l’entrada principal, però també n’hi haurà un altre al pati, un a l’interior d’una classe, mentre que la resta estaran repartits al voltant de l’escola (vies principals, zones de vianants, parcs, etc.).
Es mesurarà la qualitat de l’aire en dos períodes de tres setmanes, durant els mesos d’octubre i novembre.
El projecte presentarà resultats i accions a emprendre el dia 4 de març de 2020, a la celebració de les I Olimpíades de l'Aire, una jornada d'aprenentatge lúdic i intercanvi d'idees, debat i reflexió entre els 200 alumnes participants.
Consultar Programa Olimpíades de l'Aire
|
|
|
Amb la participació de:
|
|
|
|
|
|
CLEANAIR@SCHOOL. A Europa un total de 500 escoles hi participen. Consulta tota la informació del projecte.aquí
|
|
1R CONGRÉS QUALITAT DE L'AIRE. Espai de debat, reflexió, sinergies i coneixement tècnic sobre qualitat de l'aire. 24/25 d'octubre 2019. Fira Sabadell
Web Congrés.
|
|
|