|
|
Hort i jardineria ecològica
|
Hem fet servir l'hort com a eina de treball dins l'àrea de Coneixement del Medi. En petits grups s'han treballat les diferents eines de treball, experimentació directa fent germinar llavors a classe, sembrar aquest planter a l'hort, regar, realització de cartells i senyalització de plantes, elaboració de murals, promoció d'activitats de participació i treball en grup, ... Conjuntament amb l'Escola Xaloc, hem fet el projecte “Dos horts x a dues escoles”, hem promogut la inclusió social activa dels alumnes, realitzant activitats d'intercanvi que han permès formar nois i noies més competents a nivell social i comunicatiu.
|
|
|
|
L'hort a l'escola III
|
Al CEIP Roureda els nens i nenes hem plantat, regat, podat, curat... les hortalisses de l'hort. A més a més ens ha servit com a espai per a fer ciència: hem observat el cicle de les plantes, hem après a identificar-les, hem vist insectes... També hem après paraules i refranys típics de l'hort, hem dibuixat les plantes... i sobretot hem après a valorar, respectar i estimar el treball a la terra i amb els éssers vius!
|
|
|
|
L'hort a l'escola II
|
Aquest curs continuarem experimentant de forma directa l'hort, fent germinar llavors, sembrant, regant, tenint-ne cura, fent la collita. Realitzarem cartells de senyalització i murals a les classes relacionats amb la feina que fem a l'hort. Amb la collita organitzarem un tastet dels productes que n'obtinguem. Aquest any volem instal·lar un sistema de reg que ens permeti una gestió més eficient de l'aigua.
|
|
|
|
L'hort a l'escola I
|
Hem recuperat l'antic hort escolar, ho hem aconseguit! Ens ha calgut sensibilitzar a tota la comunitat escolar per fer aquest treball mediambiental. Hem ampliat els coneixements sobre el cicle vital de les plantes.
|
|
|
|
|
|
Tanquem el cercle, fem un ús racional del paper
|
|
La gran quantitat de paper que utilitzem al llarg del curs i el poc aprofitament que de vegades en fem, ens ha decidit a plantejar-nos el projecte que enguany treballarem a l'Agenda 21 escolar. Volem fer un ús més racional i reciclar el màxim possible.
|
|
|
|
|
Itinerari de vegetació II
|
Amb aquest projecte que es va iniciar l'any passat ens proposem millorar el nostre entorn natural més immediat, ampliar el coneixement sobre la vegetació i fer participar la comunitat educativa. Ens plantegem un treball dinàmic, pràctic i participatiu, amb activitat interdisciplinar a l'entorn dels arbres, com ara una guia de l'itinerari i un herbari virtual, que després compartirem amb les famílies.
|
|
|
|
|
|
Retolació i itinerari de vegetació
|
|
L'amplitud i localització del pati (en un torrent, envoltat de roures i alzines), ha possibilitat que disposem d'una gran varietat d'arbres, arbusts i plantes. La intervenció de l'alumnat, el professorat i el conserge en aquest espai ha fet que la vegetació sigui sempre una part present dins l'educació ambiental del centre.
|
|
|
Un jardí per l'escola
|
El projecte proposa reconvertir un antic sorral en zona verda per l'alumnat d'educació infantil.
|
|
|
|
|
|
|
|