|
|
Educar en el consum responsable: energies, productes ...
|
A l'escola s'ha treballat l'hort i el jardí, i tot treballant la terra, s'ha acostat als nens al coneixement del medi natural. Pel que fa a la recollida selectiva, ho fem amb un mètode científic, comptabilitzem dades, analitzem resultats i comprovem els efectes positius de la campanya. Tota la comunitat educativa està implicada en els nostres projectes, alumnes, professor, personal no docent, AMPA, extraescolars.
|
|
|
|
Educar en la sostenibilitat/ L'aigua: consum i estalvi/ L'hort escolar
|
Aquest curs hem moltes coses!! Algunes de les que hem fet són: recollida selectiva de residus, reutilització de fulls de paper i de materials per fer activitats de plàstica (espantaocells per l'hort, parella pel carnestoltes, capses, joiers, decoració dels passadissos, escultures, etc.). També hem reduït l'ús d'embolcalls d'entrepà tot promovent l'ús de la carmanyola o altres embolcalls respectuosos amb el medi. A més, hem fet activitats sobre el cicle de l'aigua i sobre energies renovables, hem visitat la depuradora, el dipòsit d'aigües de Sabadell i el Punt Blau de Can Llong. Pel que fa a l'hort, l'hem netejat i n'hem seguit tenint cura.
|
|
|
|
|
|
Educar en la sostenibilitat / L'hort escolar
|
A l'escola, durant tot aquest curs escolar, hem realitzat diverses activitats que ens han ajudat a aprendre que cal respectar les persones i el medi ambient que ens envolta per a poder millorar el nostre Planeta. Per exemple, els alumnes de 5è recollim anelles de llaunes, utilitzem la carmanyola quan anem d'excursió, a l'aula procurem treballar amb els llums apagats, l'aigua que sobra al menjador l'utilitzem per a regar el jardí, hem fet visites al Punt Blau de Can Llong i a la Companyia d'Aigües (CASSA) i, entre tots els alumnes, hem construït i cuidat l'hort, que ens ha fet unes verdures boníssimes!
|
|
|
|
Recollida selectiva i estalvi de consum
|
Pesarem i compararem els residus que es fan i veurem com al llarg del curs van disminuint a mida que posem en marxa els hàbits treballats. Observarem i valorarem el fet que a la nostra escola tothom ja tanca la il·luminació quan surt de classe i ens fixarem en com millorem els nostres hàbits energètics a l'aula d'informàtica i a les altres dependències de l'escola.
|
|
|
|
Reforcem l'estalvi per un futur més sostenible
|
Fa dos cursos que participem en l'agenda 21 escolar i veiem que la comunitat educativa cada vegada esta més concienciada i col·labora més en totes les activitats. Per això tenim moltes ganes de seguir treballant per fer un món més sostenible.
|
|
|
|
|
|
Un pas més cap a l'estalvi
|
|
Tenim la intenció d'aconseguir impregnar més la dinàmica de l'escola en temes tan significatius com l'estalvi de l'energia i de l'aigua, els residus, el paper i l'alumini. Volem incidir en la necessitat d'un canvi de mentalitat en el conjunt de la nostra societat, començant pels petits que són el futur, per esdevenir una societat més respectuosa amb el medi ambient.
|
|
|
|
|
Estalviar és possible?
|
Tenim la intenció de despertar la sensibilitat de la comunitat educativa entorn la millora del medi ambient i pretenem que els objectius del projecte impregnin tota la dinàmica de l'escola. Treballarem la recollida selectiva, la reutilització i l'estalvi del paper a les aules i substituirem l'ús del paper de l'alumini per paper i plàstic. Farem un estudi dels consums del paper i de l'alumini durant tot el curs per veure com van evolucionant les tendències i constatar-ne la millora.
|
|
|
|
|
|
|
|