|
|
Caminem cap a la sostenibilitat.
|
“Caminem cap a la sostenibilitat” treballa l'hort ecològic, compromís energètic i entorn més verd... El treball que ens hem plantejat aquests any deriva cap a diferents vessants. S'ha volgut conscienciar als nostres alumnes del cost ambiental que suposa l'alt consum elèctric i anar aplicant les mesures necessàries per reduir el consum. Hem continuat el treball d'entorn més verd amb diferents actuacions a l'hort, enjardinament i arbres fruiters. Una de les activitats més valorades pels alumnes ha estat la presentació als 72 alumnes de P2 de l'escola bressol Creu Alta, començant així la col·laboració entre les dues escoles.
|
|
|
|
L'hort escolar, Les 3 R (reduir, reutilitzar i reciclar residus) i la carmanyola a l'escola
|
La tasca que hem dut a terme aquest any ha estat lligar els diferents objectius de l'agenda 21 (reciclatge, estalvi d'aigua i energia i hort). Hem dut a terme les 3 R en l'àmbit del paper, hem après noves formes més ecològiques d'embolicar l'entrepà i hem seguit amb el treball de l'hort i el jardí. El treball a l'hort ha estat molt positiu: hem collit molts fruits, que s'han repartit entre les famílies dels diferents cursos o ens els hem menjat en els tallers de l'escola. Alguns hem tastat verdures que no havíem menjat mai a casa!
|
|
|
|
|
Com a conseqüència de les obres del Metro del Vallès, aquest curs els alumnes del CEIP Creu Alta hem hagut de tornar a muntar l'hort. Tot i això, hem estat molt contents de poder-lo tornar a construir, cultivar-lo, plantar-hi, regar-lo i veure com anaven creixen i es feien més grans les hortalisses!!
|
|
|
|
L'hort escolar
|
No tenim massa experiència prèvia en el tema de l'hort, però estem engrescats i tenim un pati gran. Pensem que és molt interessant poder fer un hort escolar, doncs ens permetrà treballar de forma més experimental el món de les plantes a tots els cicles educatius.
|
|
Hàbits alimentaris: l'esmorzar
|
L'esmorzar és un àpat decisiu en l'equilibri alimentari, tant de l'alumnat com de les persones adultes. Durant aquest curs escolar treballarem els hàbits alimentaris potenciant el consum de làctics, cereals i fruita fresca. Promourem l'ús de materials per embolicar l'esmorzar a l'escola més respectuosos amb el medi ambient: com ara l'ús de recipients de plàstic, embolcalls de paper abans que les bosses de plàstic o el paper d'alumini, etc.
|
|
|
|
Reciclem el paper III
|
Volem continuar participant en l'Agenda 21 per continuar motivant als alumnes i al personal de l'escola per tal de continuar promovent un canvi social i cultural vers la sostenibilitat del nostre planeta. Ens proposem canviar els hàbits de la comunitat educativa en relació l'ús del paper: comprenent quines són les problemàtiques relatives a la fabricació i a l'ús indiscriminat, disminuint el seu consum, reutilitzant-lo i reciclant-lo.
|
|
|
|
Reduir el consum elèctric II
|
Volem continuar participant en l'Agenda 21 escolar per tal de promoure un canvi social i cultural en el nostre centre envers el consum elèctric.
|
|
Reciclem el paper II
|
Aquest projecte de continuïtat pretè canviar els hàbits de les persones en relació l'ús del paper, disminuir el seu consum, comprendre les problemàtiques relatives a la fabricació del paper i al seu ús indiscriminat, reciclar paper i llibres.
|
|
|
|
Reduir el consum elèctric
|
|
Amb aquest projecte volem estalviar energia elèctrica al centre i potenciar l'ús de la llum natural, per això es realitzarà una auditoria i després dissenyarem un pla per sensibilitzar i canviar els hàbits de tota la comunitat educativa.
|
|
Reciclem el paper
|
A partir d'un estudi sobre l'ús del paper, s'endegarà una campanya d'informació i de sensibilització que promogui la disminució del consum, la recollida selectiva a les aules i s'elaboraran unes pautes d'avaluació adequades per controlar els canvis produïts després de la campanya.
|
|
|
|
|
|