Agrupació Pedagògica Sant Nicolau
|
|
El bon ús del paper
|
S'ha aconseguit una participació molt important en l'ús de la carmanyola. En l'estalvi de l'aigua, destaquem el treball de conscienciació que duen a terme els alumnes de 1r i 3r de primària, en tenim constància de la seva repercussió a les famílies. En l'apartat d'estalvi d'energia, no s'utilitza la il·luminació artificial si no és necessària i es tanquen els llums i la calefacció en sortir dels diferents espais, aules, tallers, laboratoris i sales de professors. L'escola ha instal·lat un controlador del consum instantani d'electricitat al comptador general de l'escola. Amb les dades obtingudes hem fet un seguiment del consum i s'han pres mesures amb la finalitat de reduir el consum energètic. Respecte a la comissió, la fita per aquest proper curs és aconseguir la presència d'alumnes
|
|
|
|
El bon ús del paper a l'escola VI/ L'energia a l'escola
|
Aquest curs hem continuat amb el reciclatge del paper a l'aula, a la secretaria, a l'administració i a la sala de professors. Hem iniciat el reciclatge de piles usades i d'envasos. Intentem cada vegada més utilitzar únicament paper reciclat, fer les fotocòpies a doble cara, reutilitzar el paper usat i usar la carmanyola per portar l'esmorzar a l'escola. Com a novetat, aquest any hem començat el pla per reduir el consum d'energia: hem penjat cartells a les aules i tots els espais de l'escola recordant que cal tancar els llums, apagar la calefacció i l'aire condicionat en sortir dels diferents espais. També, per recordar que no s'ha de posar el termòstat de la calefacció a una temperatura superior a 20 ºC i el de l'aire condicionat a una temperatura inferior 22 ºC.
|
|
|
|
El bon ús del paper a l'escola V
|
Aquest curs tots els alumnes de l'escola Sant Nicolau hem començat la separació selectiva d'envasos i paper. A cada aula hem posat un petit contenidor on recollim el paper. Cada dia, quan s'acaben les classes, un petit grup d'alumnes mesurem, amb un fustímetre, quan paper hem recollit a cada paperera. Les dades les anotem en un paper i al final de curs hem comunicat els resultats a tots els alumnes de l'escola. A secretaria, a la sala de professors, al pati... hem posat contenidors per recollir el plàstic i el paper. Durant el curs també hem realitzat tallers de manualitats amb paper reciclat i residus, per Sant Jordi ens hem intercanviat llibres usats, hem estudiat els cicles dels materials... Els nens i nenes de l'escola estem molt contents que a la majoria de classes ja no fem servir paper blanc!
|
|
|
|
El bon ús del paper a l'escola IV
|
Volem fomentar el reciclatge del paper i els envasos a tota l'escola, així com també reduir-ne el consum i fer-ne un ús el més racional possible. Aquest curs voldríem aconseguir dinamitzar una Comissió de l'A21 amb l'alumnat de primària i secundària del centre.
|
|
|
Curs 2006/07
|
El bon ús del paper a l'escola III
|
Després de detectar i analitzar el consum excessiu de paper en el nostre centre, intentem conscienciar i fer partícipes a tots els estaments per utilitzar el paper d'una manera més racional, intentant reduir el seu consum i reciclant tot el que es pugui.
|
|
|
|
El bon ús del paper a l'escola II
|
Després de detectar i analitzar el consum excessiu de paper en el nostre centre, intentem conscienciar i fer partícips a tots els estaments per utilitzar el paper d'una manera més racional, intentant reduir el seu consum i reciclant tot el que es pugui.
|
|
|
|
|
|
El bon ús del paper a l'escola
|
Després de detectar i analitzar el consum excessiu del paper en el nostre centre, intentem conscienciar i fer participar a tots els estaments per utilitzar el paper d' una manera més racional, intentant reduir el seu consum i reciclant tot el que es pugui. El projecte consta de vàries fases: motivació, reflexió, diagnosi, pla d'acció i valoració.
|
|
|
|
|
|