CAPÍTOL I - NORMES GENERALS
Article 16è.- Anualitat
pressupostària
1.- Amb
càrrec als crèdits de l'estat de despeses només es podran contreure obligacions
derivades de despeses realitzades durant l'exercici.
2.-
Excepcionalment, s'aplicaran als crèdits del pressupost vigent, en el moment del seu
reconeixement, les obligacions següents:
a) Les que resultin de la
liquidació d'endarreriments a favor del personal, el reconeixement de les quals correspon
a l'alcalde o al president dels organismes autònoms.
b) Les derivades de compromisos de
despeses degudament adquirits en exercicis anteriors.
c) Les procedents d'exercicis
anteriors com a conseqüència de la realització d'una despesa no aprovada amb
anterioritat, el reconeixement de les quals és competència del Ple.

Article 17è.- Fases en la gestió de la despesa
1.- La
gestió del pressupost de despeses de l'Ajuntament i dels seus organismes autònoms es
realitzarà en les fases següents:
a) Autorització de la
despesa.
b) Disposició o compromís de la despesa.
c) Reconeixement o liquidació de l'obligació.
d) Ordenació del pagament.
2.- Els documents
comptables s'iniciaran en les àrees gestores i aquests actes podran recollir-se
informàticament, si bé no es produiran efectes comptables certs mentre no hagi recaigut
la confirmació d'Intervenció.
3.- Els processos
administratius i òrgans competents per a la seva aprovació es regulen en el capítol
següent.

CAPÍTOL II -GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA
Article 18è.- Crèdits no disponibles
1.- Quan un
regidor consideri necessari retenir, totalment o parcialment, crèdit d'una partida
pressupostària, de l'execució de la qual és responsable, formularà una proposta
raonada que haurà de ser conformada pel regidor d'Economia.
2.- La declaració de
no disponibilitat de crèdits, com també la seva reposició a disponible, correspon al
Ple.
3.- Amb càrrec al
saldo declarat no disponible no podran acordar-se autoritzacions de despeses ni
transferències i el seu import no podrà ser incorporat al pressupost de l'exercici
següent.

Article 19è.- Retenció de crèdit
1.- Quan la
quantia de la despesa, o la complexitat en la preparació de l'expedient ho aconsellin, el
regidor responsable de l'àrea gestora podrà sol.licitar la retenció de crèdit en una
partida pressupostària.
2.- Un cop es rebi la
sol.licitud a Intervenció, es verificarà la suficiència de saldo al nivell que estigui
establerta la vinculació jurídica del crèdit.
3.- Una vegada
expedida la certificació d'existència de crèdit per Intervenció, el regidor d'Economia
autoritzarà la reserva corresponent.
4.- Les despeses que
s'hagin de finançar -totalment o parcialment- mitjançant subvencions, aportacions
d'altres institucions o operacions de crèdit quedaran en situació de crèdits retinguts
fins que es formalitzin el compromís les entitats que concedeixen la subvenció o el
crèdit.
5.- Quan es concedeixi
una bestreta de caixa o continui en vigor una condedida en anys precedents a linici
de lexercici, es procedirà a la retenció de crèdit per limport de la
bestreta dacord amb la normativa específica de bestretes de caixa.

Article 20è.- Autorització de despeses
1.-
Autorització és l'acte mitjançant el qual s'acorda la realització d'una despesa, per
una quantia certa o aproximada, reservant per a aquest fi la totalitat o part d'un crèdit
pressupostari.
2.- Els òrgans
competents per aprovar l'autorització de despeses seran els assenyalats a l'article 32è
d'aquestes bases.
3.- L'autorització de
despeses requerirà la formació d'un expedient, en el qual haurà d'incorporar-se el
document comptable A.
4.- Els documents
comptables s'han d'iniciar a les àrees gestores, i aquests actes es poden recollir
informàticament, per bé que no produiran efectes comptables certs mentre no hagi
recaigut la confirmació de la Intervenció.

Article 21è.- Disposició de despeses
1.-
Disposició és l'acte mitjançant el qual s'acorda la realització de despeses,
prèviament autoritzades, per un import exactament determinat.
2.- Els òrgans
competents per aprovar la disposició de despeses seran els mateixos assenyalats a
l'article anterior.
3.- Amb caràcter
previ a l'aprovació de la disposició es tramitarà un expedient, on figurarà el
document comptable D.
4.- Quan, a l'inici de
l'expedient de despesa, se'n conegui la quantia exacta i el nom del perceptor,
s'acumularan les fases d'autorització i disposició i es tramitarà el document comptable
AD.

Article 22è.- Reconeixement de l'obligació
1.- El
reconeixement de l'obligació és l'acte mitjançant el qual es declara l'existència d'un
crèdit exigible contra l'entitat derivat d'una despesa autoritzada i compromesa.
2.- El reconeixement o
la liquidació d'obligacions és competència de l'alcalde, excepte en els casos de
delegació previstos en els decrets d'aprovació del cartipàs i en els posteriors decrets
de delegació.
3.- Quan el
reconeixement d'obligacions sigui conseqüència necessària de l'efectiva realització
d'una despesa en exercicis anteriors, sense que se'n hagi autoritzat el compromís,
l'aprovació correspondrà al Ple.
4.- La fase de
reconeixement d'obligacions exigeix la tramitació del document comptable "0".
En el cas de presentació de factures, aquestes seran comptabilitzades com a documents 0.
5.- Quan, un cop
autoritzada una despesa, les fases de disposició i reconeixement de l'obligació siguin
simultànies, es poden acumular, i s'ha de tramitar el document comptable DO.
6.- Quan, per la
naturalesa de la despesa, les fases d'autorització-disposició-reconeixement de
l'obligació siguin simultànies, podran acumular-se i es tramitarà el document comptable
ADO.
7.- Les factures
expedides pels contractistes s'han de presentar a cada una de les unitats de gestió i han
de tenir, com a mínim, les dades següents:
- Identificació clara
de l'Ajuntament o de l'Organisme Autònom (nom, NIF).
- Identificació del contractista.
- Número i data de la factura.
- Descripció suficient del subministrament o servei.
- Centre gestor que va efectuar l'encàrrec.
- Import facturat amb anterioritat en relació a l'esmentada despesa.
- Firma i segell del contractista.
8.- Quan es rebin les
factures les haurà de conformar el cap del servei i aquest acte implicarà que l'obra, el
servei o el subministrament s'ha efectuat d'acord amb les condicions contractuals.
Simultàniament cal que cada centre gestor les incorpori al Registre de factures.
En cas que contra una
adjudicació simputin factures parcials i no vagin a través de certificacions,
caldrà fer una diligència, signada pels serveis tècnics, on consti que aquells treballs
o subministres són susceptibles de ser utilitzats com a producte independent, i no queden
afectats en cas de resolució del contracte.
9.- Un cop s'hagin
conformat, aquestes factures s'han de traslladar a la Intervenció per fiscalitzar-les i
comptabilitzar-les. Posteriorment les factures s'elevaran des del centre gestor a
l'aprovació de l'òrgan competent.
10.- Pel que fa a les
certificacions d'obra, cal adjuntar-hi factures, i en ambdós documents ha de constar la
conformitat dels serveis tècnics.
11.- Quan entre la
data demisió de la factura i la data daprovació daquesta hagin
transcorregut més de tres mesos, es requerirà informe justificatiu per part del Cap de
Servei.

Article 23è.- Documents suficients per al reconeixement de
l'obligació
1.- En les
despeses del Capítol I, s'observaran aquestes regles:
a) Les retribucions
bàsiques i complementàries dels alts càrrecs (article 10) i del personal eventual,
funcionari i laboral (articles 11, 12 i 13) es justificaran per mitjà de les nòmines
mensuals, en les quals constarà diligència del Cap de Servei de Recursos Humans,
acreditativa que el personal relacionat ha prestat efectivament serveis en el període
anterior.
b) Les remuneracions
pels conceptes de productivitat i gratificacions (article 15) precisaran que el Servei de
Recursos Humans certifiqui que han estat prestats els serveis especials, o que procedeix
abonar una quantitat pel concepte de productivitat, d'acord amb la normativa interna
reguladora d'aquest concepte.
Les nòmines tenen la
consideració de document 0.
c) Les quotes de la
Seguretat Social queden justificades mitjançant les liquidacions corresponents, que tenen
la consideració de document 0.
d) En altres
conceptes, la despesa dels quals està destinada a satisfer serveis prestat per un agent
extern, caldrà que es presenti la factura, segons el que preveu l'article anterior.
2.- En les despeses
del Capítol II, en béns corrents i serveis, s'exigirà amb caràcter general la
presentació de factura.
Les despeses de dietes
i locomoció (article 23) que s'atenguin mitjançant bestreta de caixa fixa, una vegada
justificada la despesa originaran la tramitació de documents ADO, l'expedició dels quals
s'efectuarà a Intervenció i que haurà d'autoritzar el regidor que tingui les
competències en aquest tema.
3.- En les despeses
financeres (Capítols III i IX) s'observaran aquestes regles:
a) Les despeses per
interessos i amortització que originin un càrrec directe en compte bancari s'han de
justificar amb la conformitat d'Intervenció respecte al seu ajustament al quadre
financer. Es tramitarà document ADOP per Intervenció.
b) De la mateixa
manera es procedirà respecte a altres despeses financeres, si bé la justificació serà
més completa i el document 0 s'haurà de suportar amb la còpia dels documents
formalitzats, o la liquidació d'interessos de demora.
4.- En les
transferències, corrents o de capital, que l'Ajuntament hagi de satisfer, es tramitarà
document ADO -des del servei gestor- quan s'acordi la transferència.
5.- En les despeses
d'inversió, el contractista ha de presentar factura, en alguns casos acompanyada de
certificació d'obres, com s'assenyala a l'article anterior.
6.- L'adquisició
d'accions exigirà pel seu pagament que aquestes, o bé el resguard vàlid, estiguin en
poder de la corporació.
7.- La concessió de
préstecs al personal generarà la tramitació de document 0, instat pel servei de
Recursos Humans, el suport del qual serà la sol.licitud de l'interessat i la diligència
de Recursos Humans acreditant que la concessió s'ajusta a la normativa.

Article 24è.- Ordenació del pagament
1.-
Ordenació de pagament és l'acte mitjançant el qual l'ordenador de pagament, basant-se
en una obligació reconeguda i liquidada, expedeix la corresponent ordre de pagament.
2.- L'ordenació de
pagaments de l'Ajuntament és competència de l'alcalde, si bé la pot delegar, d'acord
amb el que estableix la normativa vigent.
3.- En els organismes
autònoms, la competència per ordenar pagaments correspon al gerent o al president,
segons cada cas.
4.- L'ordenació de
pagaments, amb caràcter general, s'efectuarà basant-se en relacions d'ordres de pagament
que elaborarà la Tresoreria, de conformitat amb el pla de disposició de fons i la
necessària prioritat de les despeses de personal i obligacions contretes en exercicis
anteriors.
5.- Pel que fa als
pagaments que hagi d'efectuar la Tresoreria General, es seguirà normalment el procediment
de transferència bancària. Es podran efectuar també en casos excepcionals pagaments
mitjançant xecs nominatius.
6.- Si la naturalesa o
urgència del pagament ho requereix, l'ordenació de l'esmentat pagament pot efectuar-se
individualment.

Article 25è.- Exigència comuna a tota classe de pagaments
1.- El
tresorer exigirà la identificació de les persones a qui pagui.
2.- Els qui efectuïn
pagaments a persones que no sàpiguen signar o estiguin impossibilitades, exigiran dos
testimonis que ho facin o exigiran la impressió de l'empremta dactilar de l'interessat en
el document.
3.- Els qui actuïn
com a representants d'herències acreditaran, amb la documentació respectiva, que obren
amb suficient autorització dels titulars. Respecte a incapacitats i menors, s'entendran
amb els representants legals.

Article 26è.- Despeses de personal
1.- En el
Capítol I de lestat de despeses sincorporen diversos crèdits globals en
concepte de "previsions" pel pagament de retribucions al personal municipal.
Aquests crèdits no generen drets individuals o col.lectius al personal funcionari o
laboral daquest Ajuntament en lexercici de 1999. Per a la seva assignació
individual, aprovació i pagament serà necessari el corresponent acord de lòrgan
municipal competent.
2.- Per a la
tramitació de les despeses del Capítol I, s'observaran les regles següents:
a) L'aprovació de la
plantilla i relació de llocs de treball pel Ple suposa l'autorització de la despesa
dimanant de les retribucions bàsiques i complementàries. Per l'import d'aquestes,
corresponent als llocs de treball efectivament ocupats, es tramitarà a l'inici de
l'exercici document AD.
b) Les nòmines
mensuals compliran la funció de document 0, que s'elevarà a l'alcalde o al gerent dels
organismes autònoms (o càrrec assimilat), a efectes de l'ordenació del pagament.
c) El nomenament de
funcionaris, o la contractació de personal laboral, originarà la tramitació de
successius documents AD per import igual a les nòmines que es preveuen satisfer en
l'exercici.
d) Respecte a les
quotes per Seguretat Social, a l'inici de l'exercici es tramitarà document AD per import
igual a les cotitzacions previstes. Les possibles variacions originaran documents
complementaris o inversos d'aquell.
e) Quant a la resta de
despeses del Capítol I, si són obligatòries i conegudes a principi d'any, es tramitarà
el corresponent document AD.
Si les despeses fossin
variables en funció de les activitats que realitzi la corporació o de les
circumstàncies personals dels perceptors, es gestionarà d'acord amb les normes generals
recollides en els articles següents.

Article 27è.- Autorització i disposició en el procés de
contractació
1.- En
aquelles despeses que han de ser objecte d'un expedient de contractació mitjançant
concurs o subhasta, es tramitarà a l'inici de l'expedient document A, per import igual al
cost del projecte o pressupost elaborat pels serveis tècnics.
2.- Un cop conegut
l'adjudicatari i l'import exacte de la despesa es tramitarà el document D.
3.- Successivament, i
en la mesura que efectivament tingui lloc la realització de l'obra, la prestació del
servei o el subministrament, es tramitaran els corresponents documents 0.

Article 28è.- Autorització-Disposició
1.- Aquelles
despeses que responguin a compromisos legalment adquirits per la corporació originaran la
tramitació de document AD per l'import de la despesa imputable a l'exercici.
Els documents
"0" es tramitaran quan sigui efectiva la realització de l'obra, la prestació
del servei o l'adquisició del bé contractat, i serà suficient la presentació de
factures o el càrrec efectuat en compte bancari.

Article 29è.- Autorització-Disposició-Obligació
1.- Les
adquisicions de béns concrets, com també altres despeses no subjectes a procés de
contractació en què l'exigibilitat de l'obligació pugui ser immediata, originaran la
tramitació del document ADO.

Article 30è.- Tramitació de transferències i subvencions
1.- En el cas
d'aportacions obligatòries a altres Administracions, si l'import és conegut a l'inici de
l'exercici es tramitarà document AD.
2.- Si l'import de
l'aportació obligatòria no fos conegut, s'instaria la retenció de crèdit per la
quantia estimada.
3.- Les subvencions,
el beneficiari de les quals s'assenyali expressament en el Pressupost, originaran la
tramitació de document AD a l'inici de l'exercici.
4.- Altres subvencions
i transferències originaran document ADO en el moment de
l'atorgament.
5.- La concessió de
qualsevol tipus de subvencions requerirà la formació d'expedient en què consti la
destinació dels fons i els requisits necessaris que s'han de complir per tal que pugui
procedir-se al pagament, com també les causes que motivarien l'obligació de reintegrar
l'import percebut.
6.- Perquè pugui
expedir-se l'ordre de pagament de la subvenció és imprescindible que el Servei gestor
acrediti que s'han complert les condicions exigides en l'acord de concessió.
Si aquestes
condicions, per la seva pròpia naturalesa, s'han de complir amb posterioritat a la
percepció de fons, el Servei gestor detallarà quin és el període de temps en què, en
qualsevol cas, aquestes s'han de complir.
7.- En l'últim
supòsit, la Intervenció registrarà aquesta situació de fons pendents de justificació,
a fi d'efectuar-ne el seguiment i proposar les mesures procedents.
No serà possible
efectuar cap pagament per concessió de subvencions quan hagi transcorregut el període
referit en el punt 6, sense que s'hagi justificat l'aplicació de fons.
8.- Amb caràcter
general, per justificar l'aplicació dels fons rebuts es tindrà en compte:
a) Quan la destinació
de la subvenció és la realització d'obra o instal.lació, caldrà que un tècnic
municipal es presenti en el lloc i estengui acta de l'estat en què es troba l'obra
executada.
b) Quan la destinació
és l'adquisició de material fungible, la prestació de serveis o altra de similar
naturalesa, es requerirà l'aportació de documents acreditatius del pagament realitzat.
9.- El perceptor de
qualsevol subvenció haurà d'acreditar que no és deudor de la Hisenda Municipal, extrem
que es justificarà mitjançant certificat expedit pel tresorer.
10.- Quan el
beneficiari sigui deutor a causa d'un deute vençut, líquid i exigible, l'alcalde podrà
acordar-ne la compensació.

Article 31è.- Despeses d'inversió
1.- A
l'expedient d'autorització de despeses d'inversió s'haurà d'incorporar la documentació
següent:
a) Projecte, plans i
memòria.
b) Pressupost, que contindrà la totalitat del cost.
c) Plec de condicions
d) Constància que s'ha incoat l'expedient d'imposició de contribucions especials o
informe de la seva improcedència.
e) Proposta d'aplicació pressupostària.
f) En cas que l'actuació comporti compromisos d'inversió per exercicis futurs, hi haurà
de constar informe favorable d'Intervenció relatiu al compliment del que estableix
l'article 33è.
2.- Es podrà afegir
com annex a l'expedient, en els casos en que es disposi d'ella, la següent informació:
- Quadre
d'amortització, raonant la vida útil estimada.
- Estimació de les despeses de funcionament i conservació en exercicis futurs, quanties
que seran informades per Intervenció quant a la possibilitat de cobertura en els anys
successius.
3.- Els serveis
gestors presentaran un PERT, o calendari de realització dels projectes inclosos en el
capítol VI, a excepció de les adquisicions de material inventariable, amb expressió de
les següents dades mínimes:
- Dates d'encàrrec i
conclusió del projecte.
- Data d'aprovació del projecte.
- Data d'adjudicació.
- Data de l'inici de l'obra.
- Data de la primera certificació.
- Ritme d'execució de la despesa.
- Data de lliurament de l'obra.

Article 32è.- Normes de Contractació administrativa
1.- Per a
procedir a l'ordenació de qualsevol classe de pagaments, és imprescindible l'aprovació
prèvia de la despesa, que correspon fer-ho:
a) De conformitat amb
l'acord adoptat pel Ple Municipal en sessió del dia 12 de juliol de 1995, a la Comissió
de Govern:
- Per a la
contractació d'obres, mitjançant qualsevol dels sistemes de selecció del contractista
que estableix la Llei 13/1995, de contractes de les Administracions Públiques, sempre que
llur quantia no excedeixi de 25 milions de pessetes.
- Per a la
contractació de la gestió de serveis públics, mitjançant qualsevol dels sistemes de
selecció del contractista que estableix la Llei 13/1995, de contractes de les
Administracions Públiques, sempre que llur quantia no excedeixi de 25 milions de pessetes
i la durada del contracte no sigui superior a tres anys.
- Per a la
contractació de subministraments, mitjançant qualsevol dels sistemes de selecció del
contractista que estableix la Llei 13/1995, de contractes de les administracions
Públiques, sempre que llur quantia no excedeixi de 5 milions de pessetes.
- Per a la
contractació de Consultoria, Assistència i Serveis, mitjançant qualsevol dels sistemes
de selecció del contractista que estableix la Llei 13/1995, de contractes de les
Administracions Públiques, sempre que llur quantia no excedeixi de 7,5 milions de
pessetes .
- Per a la
contractació de treballs específics, concrets i no habituals, mitjançant qualsevol dels
sistemes de selecció del contractista que estableix la Llei 13/1995, de contractes de les
Administracions Públiques, sempre que llur quantia no excedeixi de 2,5 milions de
pessetes.
- Per a la
contractació d'arrendaments i d'altres contractes no administratius, sempre que llur
quantia no excedeixi de 25 milions de pessetes.
b) De conformitat amb
el Decret de l'Alcaldia de data 30 de juny de 1995, a la Comissió de Govern:
- Per a la
contractació d'obres, gestió de serveis públics i consultoria, assistència i serveis,
sempre que llur quantia excedeixi de 500.000.- pessetes, sense superar els límits
assenyalats anteriorment, que determinen la competència del Ple municipal.
- Per a la
contractació de treballs específics, concrets i no habituals sempre que llur quantia no
superi els límits assenyalats anteriorment, que determinen la competència del Ple
municipal.
- Per a la
contractació d'arrendaments i d'altres contractes no administratius, sempre que llur
quantia no superi els límits assenyalats anteriorment, que determinen la competència del
Ple municipal
c) De conformitat amb
el Decret de l'Alcaldia de 28 de juny de 1996, d'aprovació de la modificació de
l'estructura de l'Administració municipal executiva i de les delegacions de l'Alcalde,
als Tinents d'Alcalde i Regidors amb delegacions genèriques i específiques de serveis:
- Per a la
contractació d'obres, gestió de serveis públics i consultoria, assistència i serveis,
relacionats amb l'àmbit material de cada delegació i sempre que llur quantia no
excedeixi de 500.000.- pessetes.
2.- En el marc del que
disposen la Llei 7/1985 de 2 d'abril i la Llei 8/1987 de 15 d'abril, els límits
quantitatius assenyalats als punts anteriors podran ser modificats per acord del Ple
municipal en el cas de les delegacions d'aquest òrgan en favor de la Comissió de Govern
i per Decret de l'Alcaldia en el cas de les delegacions de l'Alcalde a favor de la
Comissió de Govern, Tinents d'Alcalde i Regidors delegats.
3.- De conformitat amb
el que disposen els articles 57, 121, 177 i 202 de la Llei 13/1995, de 18 de maig, de
Contractes de les Administracions Públiques, gaudiran del règim de contracte menor les
contractacions següents:
- Obres que no
exedeixin de 5 milions de pessetes.
- Subministraments que
no exedeixin de 2 milions de pessetes.
- Consultoria,
Assistència i Serveis que no exedeixin de 2 milions de pessetes.
Les quanties
assenyalades anteriorment, que defineixen els contractes menors, són les establertes a la
Llei 13/1995, de 18 de maig, de Contractes de les Administracions Públiques, per la qual
cosa es consideraran automàticament modificades sense necessitat d'acord exprés de
reforma de les presents bases d'execució, si durant l'exercici pressupostari es produeix
una modificació legislativa que ampliï o redueixi dites quanties.

Article 33è.- Despeses plurianuals
1.- Podran
adquirir-se compromisos de despesa que s'hagin d'estendre a exercicis futurs d'acord amb
el que regulen els articles 79 a 88 del RD 500/90 de 20 d'abril.
2.- A més de les
condicions previstes anteriorment, les despeses plurianuals shauran
dacompanyar dun informe explicatiu elaborat per la unitat administrativa
gestora de la despesa, detallant el finançament de la despesa previst pels anys futurs, i
amb el vist-i-plau favorable de la unitat de Gestió Pressupostària dEconomia i
Finances.

CAPÍTOL III - PAGAMENTS A JUSTIFICAR I BESTRETES DE CAIXA FIXA
(vegeu ANNEX I)
Article 34è.- Pagaments a justificar
1.- Només
s'expediran ordres de pagament a justificar per les adquisicions o els serveis necessaris
el pagament dels quals no pugui realitzar-se amb càrrec a les bestretes de caixa fixa i
en els que no sigui possible disposar de comprovants amb anterioritat a la seva
realització.
2.- La seva
autorització correspon a l'alcalde, tret dels casos en què ho hagi delegat a un regidor.
3.- En el termini de
tres mesos, els perceptors hauran d'aportar a la Intervenció els documents justificatius
del pagament i reintegrar les quantitats no invertides.
4.- Respecte a la
forma i el contingut de la justificació, cal que s'ajustin a les instruccions emanades
d'Intervenció, tenint en compte, en tot cas, que els fons només poden destinar-se a la
finalitat per a la qual es van concedir i que els comprovants han de ser documents
originals.

Article 35è.- Bestretes de caixa fixa
1.- Amb
caràcter de bestretes de caixa fixa es podran efectuar provisions de fons, a favor dels
habilitats que proposi el tresorer, per atendre les despeses que preveu la llei.
2.- Seran autoritzats
per l'alcalde, tret dels casos en què ho hagi delegat a un regidor, amb els límits del
25 per 100 de la partida pressupostària. Per sobrepassar aquests límits es requerirà
resolució expressa de l'Alcaldia.
3.- Dintre dels deu
dies següents al venciment de cada trimestre i amb referència a l'anterior, i quan les
necessitats de fons aconsellin la seva reposició, els habilitats rendiran comptes a
Intervenció, que les informarà per a laprovació de lòrgan competent.
4.- Sens perjudici del
que preveu l'apartat anterior, els habilitats remetran al tresorer, dintre dels deu
primers dies de cada mes, l'extracte bancari del mes anterior del compte corrent
restringit en el qual estan situats aquests fons.

Article 36è.- Comptabilització dels pagaments a justificar i
bestretes de caixa fixa
1.- Pel que
fa a la comptabilització de les bestretes de caixa fixa, s'observaran aquestes regles:
a) La provisió de
fons no s'aplicarà en la comptabilitat pressupostària (té naturalesa d'operació
extrapressupostària), i originarà un càrrec al compte 562 de Bestretes de caixa fixa,
amb abonament al compte 571, de Bancs.
Simultàniament, en
les partides pressupostàries a les quals s'hauran d'aplicar les despeses, s'efectuarà
una retenció de crèdit per l'import de la provisió que correspongui a les esmentades
despeses.
Aquesta retenció
-d'acord amb el que preveu l'article 35.2- no excedirà de la quarta part del crèdit
inicial de la partida corresponent.
b) En el moment de la
cancel.lació parcial, prèvia a les successives reposicions de fons, s'abona el compte
562, amb càrrec a comptes del subgrup 57.
c) Aprovats els
comptes als quals es refereix l'article 35.3, s'expediran les ordres de pagament de
reposició de fons amb aplicació als conceptes pressupostaris que corresponguin les
quantitats justificades.
En l'expedició
d'aquestes ordres de pagament no s'utilitzaran les retencions de crèdit efectuades, tret
que s'hagués esgotat el crèdit disponible, o quan, a causa de l'avançat de l'exercici o
altres raons, no procedeixi la reposició de fons. En aquest cas, els pagaments
justificats s'aplicaran a les respectives partides amb càrrec a les retencions de
crèdit.
2.- Els fons estaran
situats en un compte corrent bancari restringit a nom de l'Ajuntament, titulat:
"Ajuntament de Sabadell. Compte corrent restringit de bestretes de caixa fixa o fons
a justificar" i per disposar-ne caldrà la signatura del regidor corresponent i el
seu habilitat, i no s'hi podrà efectuar cap altre ingrés que els procedents de les
transferències de l'Ajuntament a aquest compte per les provisions i reposicions de fons
per bestretes de caixa fixa.
Les sortides de fons
s'efectuaran mitjançant xec nominatiu o ordre de transferència bancaria i només es
destinaran al pagament de les despeses per a l'atenció de les quals es va concedir la
bestreta de caixa fixa.
3.- Tots els
funcionaris habilitats per l'Alcaldia per a la percepció de pagaments a justificar o
bestretes de caixa fixa, tindran un directori individual en la comptabilitat municipal, on
registraran setmanalment tots els moviments que amb càrrec als esmentats fons realitzin,
amb el detall que s'especifiqui en el programa informàtic.
Queden exceptuats
d'aquest sistema les despeses de viatge, desplaçaments i dietes.
4.- Aquestes
anotacions s'hauran de comptabilitzar dins dels 5 dies hàbils següents a aquell en què
s'efectuï el pagament, de forma que puguin conciliar-se periòdicament els saldos
bancaris i comptables.
5.- En els directoris
únicament podran realitzar anotacions els seus titulars; la Intervenció i Tresoreria
municipals tindrà accés permanent a la informació.
6.- Les bestretes
shan de justificar dins lexercici en el qual shagin imputat, i totes les
factures han de ser daquell mateix any, i es presentaran dins el termini màxim
establert cada exercici. Aquesta darrera justificació sha dimputar contra el
saldo retingut mitjançant les reserves esmentades anteriorment.
Així mateix, quan
arribi el final dany, per tal de poder complir amb les exigències fiscals, les
factures que tenen IRPF shan de fer arribar a Intervenció abans del dia de gener
indicat al comunicat de dates màximes que senvia anualment.
|