CAPÍTOL I - NORMES GENERALS
Article 1r. - Àmbit temporal
1.- L'aprovació,
gestió, comptabilització i liquidació del Pressupost s'han de subjectar a la normativa
general aplicable a l'Administració local, Llei 7/1985 del 2 d'abril, Llei 39/1988 del 28
de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, Reial Decret 500/1990 del 20 d'abril, Llei
8/1987 de 15 d'abril, Municipal i de Règim Local de Catalunya, Ordre Ministerial de 17 de
juliol de 1990, que aprova la Instrucció de Comptabilitat, RDL 1091/1988 del 23 de
setembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General Pressupostària i a aquestes
Bases d'execució, que tindran la mateixa vigència que el Pressupost.
2.- Si l'esmentat
Pressupost s'ha de prorrogar, aquestes Bases regiran, així mateix, en el període de
pròrroga.
Article 2n. - Àmbit funcional
1.- Aquestes Bases
s'aplicaran amb caràcter general a l'execució del Pressupost de l'Ajuntament i dels seus
organismes autònoms, tenint en compte les particularitats que es detallaran.

Article 3r.- Del Pressupost General
1.- El
Pressupost General per a l'exercici està integrat per:
a) El Pressupost de
l'Ajuntament i els dels organismes autònoms que en depenen, en els quals s'inclou
l'expressió xifrada i sistemàtica de les obligacions que, com a màxim, puguin
reconèixer i dels drets que es preveuen liquidar durant l'exercici
Els imports són els
següents:
|
Ingressos |
Despesses |
Ajuntament de Sabadell |
17.766.513.000 |
17.766.513.000 |
Patronat dels Museus Municipals de la Ciutat |
114.503.077 |
114.503.077 |
Patronat de l'Arxiu Històric de Sabadell |
53.475.275 |
53.475.275 |
Institut per al desenvolupament estratègic
de Sabadell. (IDES) |
163.713.031 |
163.713.031 |
Servei Municipal de Recaptació de Sabadell
(SERESA) |
165.549.909 |
165.549.909 |
Informàtica Ajuntament de Sabadell (IAS) |
171.201.000 |
171.201.000 |
SUMA |
18.434.955.292 |
18.434.955.292 |
b) Els estats de
previsió d'ingressos i despeses de les societats mercantils amb capital social municipal
que es relacionen:
Societat |
Ingressos |
Despesses |
VIMUSA |
2.315.900.000 |
2.315.900.000 |

Article 4t.- Informació sobre execució pressupostària
1.- Els organismes
autònoms administratius i les societats mercantils elaboraran trimestralment un document
informatiu de gestió econòmico-financera, adaptat a les instruccions de la Intervenció,
el qual traslladaran a l'esmentada Intervenció, amb els fins previstos en el punt
següent.
2.- Durant el mes
següent al venciment de cada trimestre natural, la Intervenció presentarà a l'Alcaldia
l'estat d'execució del Pressupost consolidat, acompanyat de la informació
complementària que permeti valorar el nivell d'execució.

Article 5è.- Estructura pressupostària
1.-
L'estructura del Pressupost General està ajustada a l'ordre del Ministeri d'Economia i
Hisenda del 20 de setembre de 1989.
Els crèdits inclosos a
l'estat de despeses s'han classificat amb els següents criteris:
a) Orgànica - Es
distingeixen: l'àrea, la subàrea i el servei.
b) Funcional - Es
distingeixen: el grup de funció, la funció, la subfunció, el programa i el subprograma.
c) Econòmica - Es
distingeixen: el capítol, l'article, el concepte i el subconcepte.
2.- La partida
pressupostària, definida per la conjunció de les classificacions orgànica, funcional i
econòmica, constitueix la unitat sobre la qual s'efectuarà el registre comptable dels
crèdits i les seves modificacions, com també les operacions d'execució de despesa.
Les previsions de
l'estat d'ingressos s'han classificat distingint: el capítol, l'article, el concepte i el
subconcepte.
3.- Es faculta el
president perquè pugui adequar la classificació pressupostària a les possibilitats del
programa de comptabilitat.

Article 6è.- Vinculació jurídica
1.- No es
podran adquirir compromisos de despesa d'una quantia superior a l'import dels crèdits
autoritzats en l'estat de despeses, els quals tenen caràcter limitatiu dins el nivell de
vinculació jurídica que s'estableix en el següent punt.
2.- Els nivells de
vinculació jurídica són:
- Despeses de personal
(Capítol I)
a) Respecte a la
classificació orgànica: es vincularan tots els crèdits amb independència de la
classificació orgànica.
b) Respecte a la
classificació funcional: es vincularan tots els crèdits amb independència de la
classificació funcional.
c) Respecte a la
classificació econòmica:
S'autoritza el
president perquè pugui adequar la dotació pressupostària de cadascuna de les partides
pressupostàries del Capítol I a les necessitats reals, sense que en cap cas es pugui
superar globalment la dotació del capítol.
- Despeses en béns
corrents i serveis (Capítol II)
a) Respecte a la
classificació orgànica: el sector, amb l'excepció dels crèdits consignats als
següents conceptes o subconceptes econòmics, els quals es vincularan amb independència
de la classificació orgànica.
- 202: Lloguers
d'edificis i altres construccions.
- 2210: Energia elèctrica.
- 2211: Aigua.
- 2212: Gas.
- 2220: Comunicacions telefòniques.
- 2221: Correspondència
- 22620: Informació premsa, ràdio i TV.
- 22621: Publicacions
- 22701: Contractes de neteja.
b) Respecte a la
classificació funcional: la subfunció, amb l'excepció dels crèdits consignats als
conceptes o subconceptes econòmics abans esmentats, els quals es vincularan amb
independència del codi funcional.
c) Respecte a la
classificació econòmica: l'article.
Excepció: Partida
320/4502.01/2264 Activitats de cooperació.
- Despeses financeres
(Capítol III)
a) Respecte a la
classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el grup de funció
c) Respecte a la classificació econòmica: el capítol
S'autoritza el
president perquè pugui adequar la dotació pressupostària de cadascuna de les partides
pressupostàries del conjunt del Capítol III a les necessitats reals, sense que en cap
cas es pugui superar la dotació global del capítol.
- Transferències corrents (Capítol IV)
a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: la subfunció
c) Respecte a la classificació econòmica: l'article
Excepció:Partida 320/4502.01/489 Suport projectes de cooperació. En aquest cas la
vinculació jurídica s'estableix a nivell de partida pressupostària
- Inversions reals (Capítol VI)
a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el subprograma o l'activitat
c) Respecte a la classificació econòmica: el subconcepte.
- Transferències de capital (Capítol VII)
a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el subprograma o l'activitat
c) Respecte a la classificació econòmica: el subconcepte
- Variació d'actius financers (Capítol VIII)
a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el grup de funció
c) Respecte a la classificació econòmica: el capítol
- Variacions de passius financers (Capítol IX)
a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el grup de funció
c) Respecte a la classificació econòmica: el capítol
S'autoritza el president perquè pugui adequar la dotació pressupostària de cadascuna de
les partides pressupostàries del conjunt del Capítol IX a les necessitats reals, sense
que en cap cas es pugui superar la dotació global del capítol.

Article 7è.- Efectes de la vinculació jurídica
1.- Quan es
concedeixin crèdits extraordinaris o quan es creïn noves partides mitjançant
transferències de crèdit, generació de crèdits o incorporació de romanents de
crèdits, es podrà determinar un nivell de vinculació específica, sense que ultrapassi
el fixat a l'apartat 2.
2.- El control
comptable de les despeses es realitzarà sobre la partida pressupostària i el fiscal
sobre el nivell de vinculació. En conseqüència es podrà autoritzar despeses (documents
A, AD, ADO o ADOPJ) sempre que existeixi crèdit suficient dintre de la corresponent bossa
de vinculació jurídica (o sigui, la suma dels crèdits de les partides pressupostàries
que pertanyin al mateix nivell de vinculació), encara que ultrapassin el crèdit de la
partida pressupostària.
|