TÍTOL I
NORMES GENERALS I DE MODIFICACIÓ DE CRÈDITS


CAPÍTOL I - NORMES GENERALS

Article 1r. - Àmbit temporal
1.- L'aprovació, gestió, comptabilització i liquidació del Pressupost s'han de subjectar a la normativa general aplicable a l'Administració local, Llei 7/1985 del 2 d'abril, Llei 39/1988 del 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, Reial Decret 500/1990 del 20 d'abril, Llei 8/1987 de 15 d'abril, Municipal i de Règim Local de Catalunya, Ordre Ministerial de 17 de juliol de 1990, que aprova la Instrucció de Comptabilitat, RDL 1091/1988 del 23 de setembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General Pressupostària i a aquestes Bases d'execució, que tindran la mateixa vigència que el Pressupost.

2.- Si l'esmentat Pressupost s'ha de prorrogar, aquestes Bases regiran, així mateix, en el període de pròrroga.

Article 2n. - Àmbit funcional
1.- Aquestes Bases s'aplicaran amb caràcter general a l'execució del Pressupost de l'Ajuntament i dels seus organismes autònoms, tenint en compte les particularitats que es detallaran.


Article 3r.- Del Pressupost General
1.- El Pressupost General per a l'exercici està integrat per:

a) El Pressupost de l'Ajuntament i els dels organismes autònoms que en depenen, en els quals s'inclou l'expressió xifrada i sistemàtica de les obligacions que, com a màxim, puguin reconèixer i dels drets que es preveuen liquidar durant l'exercici

Els imports són els següents:

 

Ingressos

Despesses

Ajuntament de Sabadell

17.766.513.000

17.766.513.000

Patronat dels Museus Municipals de la Ciutat

114.503.077

114.503.077

Patronat de l'Arxiu Històric de Sabadell

53.475.275

53.475.275

Institut per al desenvolupament estratègic de Sabadell. (IDES)

163.713.031

163.713.031

Servei Municipal de Recaptació de Sabadell (SERESA)

165.549.909

165.549.909

Informàtica Ajuntament de Sabadell (IAS)

171.201.000

171.201.000

SUMA

18.434.955.292

18.434.955.292

 

b) Els estats de previsió d'ingressos i despeses de les societats mercantils amb capital social municipal que es relacionen:

Societat

Ingressos

Despesses

VIMUSA

2.315.900.000

2.315.900.000


Article 4t.- Informació sobre execució pressupostària
1.- Els organismes autònoms administratius i les societats mercantils elaboraran trimestralment un document informatiu de gestió econòmico-financera, adaptat a les instruccions de la Intervenció, el qual traslladaran a l'esmentada Intervenció, amb els fins previstos en el punt següent.

2.- Durant el mes següent al venciment de cada trimestre natural, la Intervenció presentarà a l'Alcaldia l'estat d'execució del Pressupost consolidat, acompanyat de la informació complementària que permeti valorar el nivell d'execució.

 

Article 5è.- Estructura pressupostària
1.- L'estructura del Pressupost General està ajustada a l'ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda del 20 de setembre de 1989.

Els crèdits inclosos a l'estat de despeses s'han classificat amb els següents criteris:

a) Orgànica - Es distingeixen: l'àrea, la subàrea i el servei.

b) Funcional - Es distingeixen: el grup de funció, la funció, la subfunció, el programa i el subprograma.

c) Econòmica - Es distingeixen: el capítol, l'article, el concepte i el subconcepte.

2.- La partida pressupostària, definida per la conjunció de les classificacions orgànica, funcional i econòmica, constitueix la unitat sobre la qual s'efectuarà el registre comptable dels crèdits i les seves modificacions, com també les operacions d'execució de despesa.

Les previsions de l'estat d'ingressos s'han classificat distingint: el capítol, l'article, el concepte i el subconcepte.

3.- Es faculta el president perquè pugui adequar la classificació pressupostària a les possibilitats del programa de comptabilitat.


Article 6è.- Vinculació jurídica
1.- No es podran adquirir compromisos de despesa d'una quantia superior a l'import dels crèdits autoritzats en l'estat de despeses, els quals tenen caràcter limitatiu dins el nivell de vinculació jurídica que s'estableix en el següent punt.

2.- Els nivells de vinculació jurídica són:

- Despeses de personal (Capítol I)

a) Respecte a la classificació orgànica: es vincularan tots els crèdits amb independència de la classificació orgànica.

b) Respecte a la classificació funcional: es vincularan tots els crèdits amb independència de la classificació funcional.

c) Respecte a la classificació econòmica:

S'autoritza el president perquè pugui adequar la dotació pressupostària de cadascuna de les partides pressupostàries del Capítol I a les necessitats reals, sense que en cap cas es pugui superar globalment la dotació del capítol.

- Despeses en béns corrents i serveis (Capítol II)

a) Respecte a la classificació orgànica: el sector, amb l'excepció dels crèdits consignats als següents conceptes o subconceptes econòmics, els quals es vincularan amb independència de la classificació orgànica.

- 202: Lloguers d'edificis i altres construccions.
- 2210: Energia elèctrica.
- 2211: Aigua.
- 2212: Gas.
- 2220: Comunicacions telefòniques.
- 2221: Correspondència
- 22620: Informació premsa, ràdio i TV.
- 22621: Publicacions
- 22701: Contractes de neteja.

b) Respecte a la classificació funcional: la subfunció, amb l'excepció dels crèdits consignats als conceptes o subconceptes econòmics abans esmentats, els quals es vincularan amb independència del codi funcional.

c) Respecte a la classificació econòmica: l'article.

Excepció: Partida 320/4502.01/2264 Activitats de cooperació.

- Despeses financeres (Capítol III)

a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el grup de funció
c) Respecte a la classificació econòmica: el capítol

S'autoritza el president perquè pugui adequar la dotació pressupostària de cadascuna de les partides pressupostàries del conjunt del Capítol III a les necessitats reals, sense que en cap cas es pugui superar la dotació global del capítol.

- Transferències corrents (Capítol IV)

a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: la subfunció
c) Respecte a la classificació econòmica: l'article

Excepció:Partida 320/4502.01/489 Suport projectes de cooperació. En aquest cas la vinculació jurídica s'estableix a nivell de partida pressupostària

- Inversions reals (Capítol VI)

a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el subprograma o l'activitat
c) Respecte a la classificació econòmica: el subconcepte.

- Transferències de capital (Capítol VII)

a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el subprograma o l'activitat
c) Respecte a la classificació econòmica: el subconcepte

- Variació d'actius financers (Capítol VIII)

a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el grup de funció
c) Respecte a la classificació econòmica: el capítol

- Variacions de passius financers (Capítol IX)

a) Respecte a la classificació orgànica: el sector
b) Respecte a la classificació funcional: el grup de funció
c) Respecte a la classificació econòmica: el capítol

S'autoritza el president perquè pugui adequar la dotació pressupostària de cadascuna de les partides pressupostàries del conjunt del Capítol IX a les necessitats reals, sense que en cap cas es pugui superar la dotació global del capítol.


Article 7è.- Efectes de la vinculació jurídica
1.- Quan es concedeixin crèdits extraordinaris o quan es creïn noves partides mitjançant transferències de crèdit, generació de crèdits o incorporació de romanents de crèdits, es podrà determinar un nivell de vinculació específica, sense que ultrapassi el fixat a l'apartat 2.

2.- El control comptable de les despeses es realitzarà sobre la partida pressupostària i el fiscal sobre el nivell de vinculació. En conseqüència es podrà autoritzar despeses (documents A, AD, ADO o ADOPJ) sempre que existeixi crèdit suficient dintre de la corresponent bossa de vinculació jurídica (o sigui, la suma dels crèdits de les partides pressupostàries que pertanyin al mateix nivell de vinculació), encara que ultrapassin el crèdit de la partida pressupostària.

per anar amunt per tornar