ÀREES DE
PROTECCIÓ VIÀRIA I PAISATGÍSTICA
1. Objectius.
(NB) |
|
Els objectius de les Àrees de Protecció Viària i Paisatgística són els següents: a)
Donar resposta a les previsions de mobilitat amb la definició de les característiques de
la via d'acord amb els continguts que s'estableixen en aquest Annex.
b) Garantir la protecció de l'espai de l'entorn de la via, d'acord amb els criteris i
qualificacions previstes en aquest Pla General, amb els mecanismes previstos per aquest
Annex i per la legislació sectorial vigent.
c) Preveure els mecanismes de projecció i execució que garanteixin el compliment dels
dos apartats anteriors. |
2. Relació d'Àrees de Protecció Viària i Paisatgística.
(NB) |
|
Aquest Pla General preveu dues àrees a desenvolupar amb Pla Especial de Protecció
Viària i Paisatgística: · Àrea de protecció viària i paisatgística del Quart
Cinturó.
· Àrea de protecció viària i paisatgística de la Ronda Est. |
3. Determinacions específiques de l'Àrea de protecció viària i paisatgística del
Quart Cinturó.
(NB) |
|
a) Àmbit.
L'àmbit mínim d'aquest Pla Especial és aquell que inclou una franja a
partir de la reserva de cent metres (100 m.) per banda, prevista per aquest Pla General,
en equivalència a la zona d'afecció prevista per la legislació sectorial vigent.
A més del traçat del Quart Cinturó i els seus enllaços, el Pla
Especial incorporarà també la carretera de connexió amb el Pla de la Bruguera en
direcció a Castellar del Vallès, com també tots aquells sòls de l'entorn que siguin
necessaris per a la comprensió del seu impacte.
b) Altres determinacions.
El Pla Especial haurà de complir amb les disposicions generals
establertes en aquest Annex per les Àrees de Protecció Viària i Paisatgística, així
com amb la resta de disposicions que s'estableixin per aquests tipus de sòls d'acord amb
les normes del Pla General i amb la legislació sectorial vigent. |
4. Determinacions específiques de l'Àrea de protecció viària i paisatgística de la
Ronda Est.
(NB) |
|
a) Àmbit. L'àmbit mínim d'aquest Pla Especial és aquell que inclou una franja a
partir de la reserva de cent metres (100 m.) per banda, prevista per aquest Pla General,
en equivalència a la zona d'afecció prevista per la legislació sectorial vigent.
Haurà d'incloure també tota l'àrea qualificada de parc ecològico-paisatgístic
(clau D.3) que ocupa el Pla d'Arrahona. L'àmbit del Pla Especial en sentit longitudinal
haurà de cobrir des del cementiri fins a la connexió amb el Quart Cinturó.
b) Altres determinacions.
El Pla Especial haurà de complir amb les disposicions generals establertes en aquest
Annex per les Àrees de Protecció Viària i Paisatgística, com també la resta de
disposicions que s'estableixin per aquests tipus de sòls d'acord amb les normes d'aquest
Pla General i amb la legislació sectorial vigent.
El Pla especial haurà de tenir especial cura amb les prescripcions que es fixin en el
Pla de Protecció del Patrimoni Arqueològic, específicament en el turó d'Arrahona. |
ÀREA D'ORDENACIÓ DE L'AEROPORT
1. Objectius.
(NB) |
|
Els objectius de l'Àrea d'Ordenació de l'Aeroport són aquells que
defineixin i facilitin les funcions de l'aeroport i els seus serveis complementaris amb
garanties respecte la seguretat i les servituds que aquest genera i que a la vegada
considerin i valorin les infrastructures que l'envolten (vialitat i Riu-sec). |
2. Àmbit.
(NB) |
|
L'àmbit mínim d'aquest Pla Especial serà l'àrea qualificada per aquest Pla General
com a sistema aeroportuari (clau A.3). |
3. Determinacions específiques.
(NB) |
|
1. A tots els efectes són vàlides totes les determinacions que es fixen en la
secció quarta del capítol segon del títol IV d'aquestes Normes referides al sistema
aeroportuari (clau A.3). 2. El Pla Especial inclourà l'ordenació del sistema viari que
el limita. Es a dir, la carretera de Ciutat Badia fins a l'enllaç amb la Gran Via i en
direcció Oest, fins a la confluència entre la nova carretera de Bellaterra amb la ronda
urbana que prové dels sectors a l'Oest de la ciutat, definint les solucions viàries
d'accés a l'àmbit aeroportuari.
3. El Pla Especial haurà d'estudiar també, en coordinació amb les administracions
corresponents, la compatibilitat entre els requeriments aeronàutics i el nou traçat
ferroviari, recollit en aquest Pla General, previst com a enllaç de la línia de
Papiol-Mollet amb la de Barcelona-Manresa, i supeditarà la construcció d'aquesta línia
auxiliar a la seva compatibilitat amb els requeriments aeronàutics. |
ÀREES D'ORDENACIÓ DE PARCS PERIURBANS
1. Objectius.
(NB) |
|
Els objectius de les Àrees d'Ordenació de Parcs Periurbans són aquells que,
definint una ordenació, garanteixin l'equilibri entre l'ús de lleure per part dels
ciutadans i la protecció dels espais arbrats amb les seves mesures de neteja,
regeneració i ampliació. |
2. Relació d'Àrees d'ordenació dels Parcs Periurbans.
(NB) |
|
Aquest Pla General preveu quatre àrees d'ordenació dels Parcs Periurbans: · Àrea
d'ordenació del Parc Periurbà de La Salut.
· Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Santiga.
· Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Can Deu.
· Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Castellarnau. |
3. Àmbit.
(NB) |
|
L'àmbit mínim d'aquests Plans Especials coincidirà amb les àrees qualificades per
aquest Pla General com a sistema de Parc Periurbà (clau D.2). |
4. Determinacions específiques de l'Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de La Salut.
(NB) |
|
A més de les disposicions generals establertes en aquest Annex i de les
determinacions que es fixen en la secció tercera del capítol cinquè del Títol IV
d'aquestes Normes, el Pla Especial establirà les següents determinacions: a)
Definició d'àmbits i condicions de consolidació d'activitats específiques situades al
Parc:
· Societat protectora d'animals
· Restaurant existent
· Restaurant i complex del santuari
b) Definició de la massa boscosa amb les condicions de regeneració i ampliació.
c) Valoració i integració de les àrees veïnes no urbanitzables de valor agrícola,
forestal o ecològico-paisatgístic i de l'àrea del cementiri.
d) Definició dels itineraris i camins interiors en relació als miradors a la ciutat i
amb especial atenció a la definició de les característiques del camí de carena de la
serra de Sant Iscle.
e) Ordenació i delimitació de dues àrees de pícnic i aparcament localitzades a la
zona del santuari i a la serra de Sant Iscle. |
5. Determinacions específiques de l'Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Santiga.
(NB) |
|
A més de les disposicions generals establertes en aquest Annex i de
les determinacions que es fixen en la secció tercera del capítol cinquè del Títol IV
d'aquestes Normes, el Pla Especial establirà les següents determinacions:
a) Projecte i delimitació de la vegetació amb incorporació de massa
arbòrea.
b) Tractament de les àrees d'horta.
c) Reconstrucció de l'itinerari i del curs de la riera de Santiga fins al Poble Nou. |
6. Determinacions específiques de l'Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Can Deu.
(NB) |
|
A més de les disposicions generals establertes en aquest Annex i de les
determinacions que es fixen en la secció tercera del capítol cinquè del Títol IV
d'aquestes Normes, el Pla Especial establirà les següents determinacions: a) Projecte
de regeneració de la massa forestal i de la vegetació.
b) Consideració i integració de l'entorn de Ribatallada en relació al Parc.
c) Definició i senyalització dels itineraris interiors del Parc.
d) Valoració de la relació amb la carretera de Matadepera i amb el Parc Agrícola de ca
n'Ustrell.
e) Ordenació i delimitació de dues àrees de picnic i aparcament localitzades a Sant
Julià d'Atura i a l'entorn dels dipòsits. |
7. Determinacions específiques de l'Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de
Castellarnau.
(NB) |
|
A més de les disposicions generals establertes en aquest Annex i de les
determinacions que es fixen en la secció tercera del capítol cinquè del Títol IV
d'aquestes Normes, el Pla Especial establirà les següents determinacions: a) Relació
amb el seu entorn dins del terme municipal de Terrassa, com també amb l'àrea urbana de
Castellarnau.
b) Definició dels itineraris interiors del Parc.
c) Ordenació i delimitació d'una àrea de picnic i aparcament en la zona Nord propera a
l'estació de ferrocarril. |
|