Annex 1: Àrees a desenvolupar pel planejament especial d'ordenació de sistemes

ÀREES DE PROTECCIÓ VIÀRIA I PAISATGÍSTICA

1. Objectius.
(NB)
Els objectius de les Àrees de Protecció Viària i Paisatgística són els següents:

a) Donar resposta a les previsions de mobilitat amb la definició de les característiques de la via d'acord amb els continguts que s'estableixen en aquest Annex.

b) Garantir la protecció de l'espai de l'entorn de la via, d'acord amb els criteris i qualificacions previstes en aquest Pla General, amb els mecanismes previstos per aquest Annex i per la legislació sectorial vigent.

c) Preveure els mecanismes de projecció i execució que garanteixin el compliment dels dos apartats anteriors.


2. Relació d'Àrees de Protecció Viària i Paisatgística.
(NB)
Aquest Pla General preveu dues àrees a desenvolupar amb Pla Especial de Protecció Viària i Paisatgística:

· Àrea de protecció viària i paisatgística del Quart Cinturó.
· Àrea de protecció viària i paisatgística de la Ronda Est.


3. Determinacions específiques de l'Àrea de protecció viària i paisatgística del Quart Cinturó.
(NB)

a) Àmbit.

L'àmbit mínim d'aquest Pla Especial és aquell que inclou una franja a partir de la reserva de cent metres (100 m.) per banda, prevista per aquest Pla General, en equivalència a la zona d'afecció prevista per la legislació sectorial vigent.

A més del traçat del Quart Cinturó i els seus enllaços, el Pla Especial incorporarà també la carretera de connexió amb el Pla de la Bruguera en direcció a Castellar del Vallès, com també tots aquells sòls de l'entorn que siguin necessaris per a la comprensió del seu impacte.

b) Altres determinacions.

El Pla Especial haurà de complir amb les disposicions generals establertes en aquest Annex per les Àrees de Protecció Viària i Paisatgística, així com amb la resta de disposicions que s'estableixin per aquests tipus de sòls d'acord amb les normes del Pla General i amb la legislació sectorial vigent.


4. Determinacions específiques de l'Àrea de protecció viària i paisatgística de la Ronda Est.
(NB)
a) Àmbit.

L'àmbit mínim d'aquest Pla Especial és aquell que inclou una franja a partir de la reserva de cent metres (100 m.) per banda, prevista per aquest Pla General, en equivalència a la zona d'afecció prevista per la legislació sectorial vigent.

Haurà d'incloure també tota l'àrea qualificada de parc ecològico-paisatgístic (clau D.3) que ocupa el Pla d'Arrahona. L'àmbit del Pla Especial en sentit longitudinal haurà de cobrir des del cementiri fins a la connexió amb el Quart Cinturó.

b) Altres determinacions.

El Pla Especial haurà de complir amb les disposicions generals establertes en aquest Annex per les Àrees de Protecció Viària i Paisatgística, com també la resta de disposicions que s'estableixin per aquests tipus de sòls d'acord amb les normes d'aquest Pla General i amb la legislació sectorial vigent.

El Pla especial haurà de tenir especial cura amb les prescripcions que es fixin en el Pla de Protecció del Patrimoni Arqueològic, específicament en el turó d'Arrahona.


ÀREA D'ORDENACIÓ DE L'AEROPORT

1. Objectius.
(NB)

Els objectius de l'Àrea d'Ordenació de l'Aeroport són aquells que defineixin i facilitin les funcions de l'aeroport i els seus serveis complementaris amb garanties respecte la seguretat i les servituds que aquest genera i que a la vegada considerin i valorin les infrastructures que l'envolten (vialitat i Riu-sec).


2. Àmbit.

(NB)
L'àmbit mínim d'aquest Pla Especial serà l'àrea qualificada per aquest Pla General com a sistema aeroportuari (clau A.3).

3. Determinacions específiques.

(NB)
1. A tots els efectes són vàlides totes les determinacions que es fixen en la secció quarta del capítol segon del títol IV d'aquestes Normes referides al sistema aeroportuari (clau A.3).

2. El Pla Especial inclourà l'ordenació del sistema viari que el limita. Es a dir, la carretera de Ciutat Badia fins a l'enllaç amb la Gran Via i en direcció Oest, fins a la confluència entre la nova carretera de Bellaterra amb la ronda urbana que prové dels sectors a l'Oest de la ciutat, definint les solucions viàries d'accés a l'àmbit aeroportuari.

3. El Pla Especial haurà d'estudiar també, en coordinació amb les administracions corresponents, la compatibilitat entre els requeriments aeronàutics i el nou traçat ferroviari, recollit en aquest Pla General, previst com a enllaç de la línia de Papiol-Mollet amb la de Barcelona-Manresa, i supeditarà la construcció d'aquesta línia auxiliar a la seva compatibilitat amb els requeriments aeronàutics.


ÀREES D'ORDENACIÓ DE PARCS PERIURBANS

1. Objectius.
(NB)
Els objectius de les Àrees d'Ordenació de Parcs Periurbans són aquells que, definint una ordenació, garanteixin l'equilibri entre l'ús de lleure per part dels ciutadans i la protecció dels espais arbrats amb les seves mesures de neteja, regeneració i ampliació.

2. Relació d'Àrees d'ordenació dels Parcs Periurbans.

(NB)
Aquest Pla General preveu quatre àrees d'ordenació dels Parcs Periurbans:

· Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de La Salut.
· Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Santiga.
· Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Can Deu.
· Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Castellarnau.


3. Àmbit.
(NB)
L'àmbit mínim d'aquests Plans Especials coincidirà amb les àrees qualificades per aquest Pla General com a sistema de Parc Periurbà (clau D.2).

4. Determinacions específiques de l'Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de La Salut.
(NB)
A més de les disposicions generals establertes en aquest Annex i de les determinacions que es fixen en la secció tercera del capítol cinquè del Títol IV d'aquestes Normes, el Pla Especial establirà les següents determinacions:

a) Definició d'àmbits i condicions de consolidació d'activitats específiques situades al Parc:
· Societat protectora d'animals
· Restaurant existent
· Restaurant i complex del santuari

b) Definició de la massa boscosa amb les condicions de regeneració i ampliació.

c) Valoració i integració de les àrees veïnes no urbanitzables de valor agrícola, forestal o ecològico-paisatgístic i de l'àrea del cementiri.

d) Definició dels itineraris i camins interiors en relació als miradors a la ciutat i amb especial atenció a la definició de les característiques del camí de carena de la serra de Sant Iscle.

e) Ordenació i delimitació de dues àrees de pícnic i aparcament localitzades a la zona del santuari i a la serra de Sant Iscle.


5. Determinacions específiques de l'Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Santiga.
(NB)

A més de les disposicions generals establertes en aquest Annex i de les determinacions que es fixen en la secció tercera del capítol cinquè del Títol IV d'aquestes Normes, el Pla Especial establirà les següents determinacions:

a) Projecte i delimitació de la vegetació amb incorporació de massa arbòrea.
b) Tractament de les àrees d'horta.
c) Reconstrucció de l'itinerari i del curs de la riera de Santiga fins al Poble Nou.


6. Determinacions específiques de l'Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Can Deu.
(NB)
A més de les disposicions generals establertes en aquest Annex i de les determinacions que es fixen en la secció tercera del capítol cinquè del Títol IV d'aquestes Normes, el Pla Especial establirà les següents determinacions:

a) Projecte de regeneració de la massa forestal i de la vegetació.
b) Consideració i integració de l'entorn de Ribatallada en relació al Parc.
c) Definició i senyalització dels itineraris interiors del Parc.
d) Valoració de la relació amb la carretera de Matadepera i amb el Parc Agrícola de ca n'Ustrell.
e) Ordenació i delimitació de dues àrees de picnic i aparcament localitzades a Sant Julià d'Atura i a l'entorn dels dipòsits.


7. Determinacions específiques de l'Àrea d'ordenació del Parc Periurbà de Castellarnau.

(NB)
A més de les disposicions generals establertes en aquest Annex i de les determinacions que es fixen en la secció tercera del capítol cinquè del Títol IV d'aquestes Normes, el Pla Especial establirà les següents determinacions:

a) Relació amb el seu entorn dins del terme municipal de Terrassa, com també amb l'àrea urbana de Castellarnau.
b) Definició dels itineraris interiors del Parc.
c) Ordenació i delimitació d'una àrea de picnic i aparcament en la zona Nord propera a l'estació de ferrocarril.