El poder de canvi que tenen les administracions públiques abasta múltiples àrees de treball, i entre elles, la capacitat d'incentivar nous mercats d'ocupació i econòmics mitjançant les compres públiques. Les autoritats públiques europees fan una despesa anual del 16% del PIB europeu en bens i serveis.
Aquesta adquisició de productes i serveis, ha de contemplar criteris tècnics, econòmics i també socials i ambientals segons dues directives europees de 2004 i el seu desplegament nacional a través de la Ley 30/2007 de Contratos del Sector Público.
A nivell local, l'Ajuntament de Sabadell, a través dels departaments de Serveis Generals i Compres i de Sostenibilitat treballa per la implantació de bones pràctiques ambientals i econòmiques. En aquesta línia, s'han desenvolupat recomanacions encaminades a potenciar el consum responsable de material i l'estalvi de recursos.
Algunes accions realitzades i en curs per l'Ajuntament en matèria de compra verda són: - la compra de paper reciclat, per a ús de tots els departaments municipals. - la utilització d'articles d'oficina “verds” (llapis, carpetes, ...) - la instal·lació d'equips multifuncionals en espais compartits - formació específica a treballadors municipals vinculats als processos de contractació de serveis i compra de productes - el reciclatge dels cartutxos de tinta i tóners de les impressores i fotocopiadores - la reutilització de mobles i altres aparells d'oficina