Gestionar des de l'Organime Autònom local de Museus i Arxiu històric, els programes de recerca, recuperació, preservació i difusió del patrimoni històric, artístic i documental de la ciutat. Consolidar i promoure programes de recerca sobre els materials del fons del museu i el patrimoni arquitectònic històric local i extra local que hi estigui vinculat i que fan del MHS i del MTIL punts de referència en l'estudi i difusió de la història local, a través de les exposicions i les seves publicacions (Col·lecció Quaderns d'Arqueologia, Col·lecció quaderns de Patrimoni, Opuscles sobre el patrimoni i els catàlegs de les exposicions). Consolidar els programes de recerca artística, sigui de temàtiques locals, nacionals i d'art contemporani, principalment, establint sistemes de col·laboració amb institucions i entitats, que converteixen el MAS en centre de referència per a l'estudi de la historiografia artística, a través de les seves exposicions i publicacions -catàlegs i revista Arraona-. Fomentar la relació amb institucions i entitats amb interessos comuns per tal d'establir col·laboracions per a la recerca i difusió del patrimoni històric, artístic i arxivístic. Continuar la conservació i el manteniment documental del fons existent, continuant aquest any en l'adequació del sistema informàtic Museum Plus. Implementar el gestor documental DOGMA mitjançant la catalogació d'imatges procedents de les col·leccions de l'Arxiu . Continuar el tractament tècnic i inventariat dels fons de l'AHS elaborant els instruments de descripció corresponents. Seguir potenciant el suport a la creació d'arts visuals contemporànies, des de la Nau sud de l'Estruch, i d'altres activitats. Continuar el procés de neteja, reinstal·lació i còpia digital dels negatius fotogràfics en placa de vidre dels fons de l'AHS. Mantenir el Servei d'atenció a l'usuari i reprografia documental de l'AHS introduint millores a l'àrea de reprografia documental. Publicar la revista Arraona, revista d'història. Gestionar l'Arxiu Administratiu Municipal i col·laborar amb les diferents dependències municipals en materia de gestió documental, transferències i aplicació de les Taules d'Avaluació Documental (TAD)). Gestionar els programes de divulgació i formació que permetin incrementar la funció social dels Museus i Arxiu i els configurin, també, com a centre cultural. Continuar amb l'oferta didàctica adequada als diferents currículums educatius per a seguir sent una eina d'aprenentatge per als docents. Gestionar les inversions en les equipaments museístics i arxivístic, d'acord amb el programes anuals d'inversions de l'Ajuntament.
|