Definició:
- Dirigir, planificar i coordinar les accions que defineixen el
funcionament de les diferents unitats que integren Serveis Generals i
Compres, així com la distribució d'espais d'oficina i
serveis en els diferents edificis municipals.
- Prestar els serveis de neteja a tots els edificis municipals.
- Prestar els serveis d'agutzileria i de notificació en totes les dependències municipals.
- Planificar i gestionar les compres centralitzades de material
d'oficina i altres subministraments necessaris per l'activitat
municipal.
- Prestar els serveis d'impressions als departaments municipals.
- Prestar serveis de seguretat en diversos equipaments municipals
Objectius:
Gestionar el trasllat dels departaments i coordinar el condicionament dels espais.
Continuar la implementació del Pla d'Optimització de
Recursos de les oficines administratives introduint, a partir d'una
distribució eficient de recursos, un canvi de cultura dels
espais i recursos emprats que permeti donar un millor servei
públic. Els objectius concrets d'aquest Pla, aplicables a les
oficines administratives, són:
·Racionalitzar el disseny de l'ús dels espais, amb l'establiment d'espais de treballs oberts i diàfans
·Racionalitzar l'ús de l'energia: estalvi del consum d'aigua, implantació d'energies renovables, ...
·Incorporar actituds sostenibles: implantació de la recollida selectiva de residus, ...
·Afavorir un ús racional de les comunicacions telefòniques
·Racionalitzar l'ús dels equips: millora dels processos
d'impressió departamental i generació de serveis comuns,
per tal d'aconseguir un major control i reducció de la despesa
(paper, inversions en equips, tinta, consum d'energia, d'espai,
línies telefòniques i connexió de xarxes)
·Racionalitzar els sistemes d'arxiu, i redefinir els sistemes de magatzem
·Redefinir les funcions dels llocs d'atenció al públic
·Incrementar la seguretat contra la intrusió
·Incrementar la seguretat laboral
Condicionar els següents espais:
·Edifici Consistorial
·Despatx Lluch
·Can Marcet
Controlar la instal·lació de màquines expenedores
(localització, contractes, ...) i alhora incorporar productes
solidaris i mesures que afavoreixin la preservació del medi
ambient.
Mantenir el bon estat de neteja a tots els edificis municipals actuals.
Netejar els següents nous edificis i serveis:
·Ampliació CEIP Can Llong
·Ampliació del CEIP Concòrdia
·Ampliació del CEIP Espronceda
·CEIP Nostra Llar ( edifici nou )
·Ampliació Vapor Pissit
·Teatre Principal
·Ampliació Estruch
·Ampliació Bellapart
·Ampliació Vestidors Camp de Futbol La Planada- Can Deu
·Ampliació freqüència lavabos del Cementiri
·Edifici Municipal Carrer Roma, 6
·Edifici Municipal Sant Pau, 34
·Sala polivalent del Parc del Nord
Estudiar la progressiva utilització de productes i materials
ecològics de neteja i el tractament dels residus que es
produeixen.
Continuar amb la recollida selectiva d'envasos i paper en tots els
edificis municipals d'oficines i serveis, i estudiar la recollida de
piles.
Prestar, directament o a través d'empreses contractades, els
serveis d'agutzileria, notificació, correspondència,
missatgeria, bustiada i manipulat, que precisi l'Ajuntament.
Continuar millorant l'efectivitat de les empreses que presten serveis al departament.
Continuar treballant per implantar el model únic de
notificació, que ha de millorar la gestió i el control de
totes les notificacions de l'Ajuntament.
Consolidar el servei d'escanneig de les notificacions.
Aplicar un sistema de control informàtic d'entrades i sortides de notificacions.
Dissenyar l'estratègia de contractació del servei de
correspondència dins i fora de Sabadell amb vistes a
l'alliberament definitiu del mercat postal.
Prestar el servei de missatgeria urgent d'acord amb les necessitats
dels departaments, intentant reduir al màxim la despesa en
aquest concepte.
Potenciar l'ús de l'opció de consulta del resultat dels
enviaments de missatgeria i de cartes certificades a través de
les pàgines web corresponents.
Estudiar la pròrroga del contracte de missatgeria perifèrica.
Continuar amb el servei de préstec de material informàtic als diferents departaments de l'Ajuntament.
Prestar el servei de petites reparacions que s'escaiguin en els
edificis centrals, i altres que sigui necessari per la racionalitat de
la despesa a efectuar.
Adquirir i subministrar el material fungible i d'oficina necessari pels
departaments, aplicant criteris econòmics, ecològics i de
racionalitat tant en les compres com en els consums.
Anar introduint noves línies de productes per tal de prestar un
servei de Compres Centralitzades al conjunt de departaments de
l'Ajuntament, definint els criteris i circuits més adequats per
gestionar les diferents demandes.
Continuar introduint progressivament els criteris de bones
pràctiques mediambientals, de compra verda i de consum
responsable en els processos de compra i de consum de l'Ajuntament.
Avançar en l'explotació de les dades que permet obtenir
el programa de gestió de Compres, per tal de poder donar
informació als departaments sobre els seus nivells de consum de
material.
Comprar de forma unificada mobiliari, aparells informàtics
(impressores, equips multifuncionals, perifèrics, ...) i altres
tipus de maquinària (fotocopiadores, ...) de l'Ajuntament, per
tal d'aprofitar les economies d'escala que es puguin generar en
l'adquisició d'aquests elements i de racionalitzar els recursos
que s'hi destinen, d'acord amb criteris d'eficiència.
Continuar utilitzant la plataforma electrònica de
contractació dels ajuntaments catalans potenciada per Localred
(PECAP), com una eina més d'adquisició de
subministraments i serveis.
Reutilitzar tot aquell material d'oficina i mobiliari que sigui possible.
Continuar implementant el Pla d'Optimització dels Recursos
d'impressió (fax, impressores, fotocopiadores,
escànners), introduint un canvi de cultura de la
impressió amb els següents objectius:
·Millorar els processos d'impressió tant departamental com centralitzada.
·Potenciar les impressions informàtiques centralitzades
(notificacions fiscals quinzenals, notificacions de multes, impressions
en color, notificacions de la Recaptació Municipal).
·Reorganitzar els equips d'impressió departamentals,
seguint el model iniciat a l'edifici Narcís Giralt, i anar
substituint progressivament els diferents aparells per equips
multifuncionals, que ofereixen noves oportunitats a l'hora de tractar
eficientment tant el format paper com el format digital.
·Substituïr progressivament les impressores de tinta per
impressores làser, per tal de racionalitzar la despesa i reduir
el nombre d'equips.
·Vincular els equips d'oficina als espais i no a les unitats
administratives per tal de racionalitzar-ne la
instal·lació i l'ús
·Incorporar actituds sostenibles, tant d'ús com de consum
·Continuar amb el control i reducció de la despesa
(paper, inversions en equips, tinta, consum d'energia, d'espai,
línies telefòniques i connexió de xarxes)
·Establir l'ús d'edicions electròniques, com a primer pas per caminar cap al món digital
·Prosseguir la implantació d'un programa de fax
instal·lat en xarxa pels diferents departaments municipals
·Gestionar la implantació d'un programa que ens aporti
informació dels diferents departaments sobre la seva
producció d'impressió i els costos que comporta
·Oferir als departaments municipals el servei d'escanejat massiu
de documents, a través de la unitat d'Impressions, per tal
d'avançar cap a l'eliminació del suport paper com a eina
de treball i comunicació i substituir-lo pel suport digital.
Produir part del material imprès de l'Ajuntament.
Cobrir les necessitats de la producció de l'Ajuntament en
impressió òfset i gestionar gran part de la
impressió externa d'òfset.
Gestionar el treball dels diferents equips d'impressió,
inclòs l'equip multifuncional de gran volum, per tal de prestar
el servei de la manera més eficient possible.
Dotar de fotocopiadores als departaments que ho precisin i controlar els consums i el manteniment de les mateixes.
Controlar els estocs d'impresos i papereria interna.
Gestionar el fons editorial municipal.
|