TÍTOL III
DELS INGRESSOS





Article 37 è.- Tresor Públic Municipal

1 .-      El Tresor Públic Municipal el constitueixen tots els recursos financers de l'Ajuntament i els seus òrgans de Gestió directa, tant per operacions pressupostàries com no pressupostàries.

2 .-      El Tresor Municipal es regirà pel principi de caixa única.


Article 38 è.- Pla de Tresoreria

1 .-      El tresorer prepararà un Pla de disposicions de fons de Tresoreria, als efectes de l'ordenació de pagaments, l'aprovació del qual correspondrà a l'alcalde o al regidor en qui ho delegui.

2 .-      En aquest Pla s'haurà de recollir la prioritat, per aquest ordre, de les despeses de personal i de les obligacions reconegudes i liquidades en exercicis anteriors.

Dintre de cada grup (Despeses de personal, Obligacions reconegudes i liquidades en exercicis anteriors i Altres pagaments), amb caràcter general s'efectuaran els pagaments de conformitat amb l'antiguitat de la data de registre del corresponent document (certificació, factura, minuta, justificació de subvencions, etc.) que hagi servit de base al reconeixement i liquidació de l'obligació, o bé de la data de naixement de l'obligació si no calgués la presentació prèvia de cap document.

3 .-      Malgrat el que disposa el punt anterior, es podrà donar preferència, també amb caràcter general, als pagaments per una contraprestació efectuada pel perceptor sobre les subvencions.

4 .-      Igualment, i malgrat el que disposa el punt 2, es podrà donar preferència als següents pagaments:

a)      Que tinguin un venciment prefixat, o contractual.

b)      Que tinguin caràcter d'urgència.

c)      Quan la manca de pagament pugui suposar l'obligació de satisfer interessos de demora.

d)      Quan corresponguin a despeses de caràcter forçós o obligatori.

e)      Tots el pagaments d'import inferior a la quantitat que determini l'ordenador.

f)      Els que corresponguin a despeses amb finançament afectat, en la quantia dels ingressos que s'hagin percebut.


Article 39 è.- Reconeixement de drets

1 .-      Procedirà el reconeixement de drets tan aviat com es conegui que ha existit una liquidació a favor de l'Ajuntament que pugui procedir de la mateixa corporació, d'una altra Administració o dels particulars. En particular, s'observaran les regles dels punts següents.

2 .-      En les liquidacions de contret previ - ingrés directe, es comptabilitzarà el reconeixement de drets - compte 430 - quan s'aprovin les liquidacions.

3 .-      En les liquidacions de contret previ - ingrés per rebut, la comptabilització del reconeixement del dret tindrà lloc després de l'aprovació del padró.

4 .-      En les autoliquidacions, i ingressos sense contret previ, tindrà lloc quan es presentin i se n'hagi ingressat l'import.

5 .-      En el cas de subvencions o transferències a rebre d'una altra entitat, condicionades al compliment de determinats requisits, es recollirà el compromís des del mateix moment de l'adopció d'acord formal, mitjançant càrrec en el Compte de 'Compromisos concertats' i abonament a la d''Ingressos compromesos'.

En complir-se les condicions establertes perquè la subvenció sigui exigible, es reconeixerà el dret.

6 .-      Respecte a la participació en tributs de l'Estat, a començaments de l'exercici es comptabilitzaran com compromisos concertats la previsió d'ingressos per aquest concepte.

Mensualment, en el moment de la recepció de fons, es comptabilitzarà el reconeixement i cobrament del lliurament.

7 .-      En els préstecs concertats, quan s'hagi formalitzat el contracte es comptabilitzarà el compromís.

A mesura que tinguin lloc les successives disposicions, es comptabilitzarà el reconeixement de drets i cobrament de les quantitats corresponents.

8 .-      En interessos i altres rendes, el reconeixement de drets s'originarà en el moment de l'acreditament.


Article 40 è.- Tributs i preus públics de cobrament periòdic

1 .-      L'Ajuntament, a través del departament que determini, elaborarà els padrons de Tributs i Preus Públics de cobrament periòdic.

2 .-      A començaments de l'exercici s'aprovarà i publicarà el calendari fiscal dels tributs de cobrament periòdic, i es farà constar que l'exposició pública dels padrons tindrà lloc durant els quinze dies anteriors a l'inici de la seva cobrança.

3 .-      Així mateix, es publicarà el període per pagar en voluntària els preus públics de caràcter periòdic.

4 .-      La via de constrenyiment dels ingressos als quals es refereixen els punts 2 i 3, s'iniciarà l'endemà de la conclusió del període de cobrament voluntari.


Article 41 è.- Liquidacions d'ingrés directe

1 .-      La Intervenció adoptarà les mesures procedents per assegurar la puntual realització de les liquidacions tributàries i procurar el millor resultat de la funció recaptatòria.

2 .-      El control de la recaptació correspon a la Tresoreria, que haurà d'establir el procediment per verificar l'aplicació de la normativa vigent en matèria recaptatòria, com també el recompte de valors.

3 .-      Pel que fa a anul.lacions, suspensions, ajornaments i fraccionaments de pagament, serà d'aplicació el Reglament General de Recaptació.


Article 42 è.- Operacions de crèdit

1 .-      Es faculta el president de la corporació perquè pugui realitzar totes aquelles gestions necessàries i signar tot tipus de documents per concertar crèdits amb el Banco de Crédito Local de España o amb entitats de crèdit privades, per a finançar el programa d'inversions que consta com a annex al Pressupost de l'any 2000 fins a un import de 2000 milions de ptes., sempre que les condicions pactades no superin les de mercat i s'ajustin a la normativa legalment establerta.


Article 43 è.- Interessos de demora

1 .-      S'aplicaran al tipus d'interès de demora vigent el dia que finalitzi la cobrança voluntària i durant tot el període comprès entre aquesta data i la de pagament del deute. No obstant això, no es practicarà liquidació quan els interessos meritats per un mateix concepte i per un sol subjecte passiu siguin inferiors a 1.200,- ptes., quantitat que s'estima com a mínima i suficient per a cobrir el cost d'exacció i recaptació.


Article 44 è.- Comptabilització dels cobraments

1 .-      Els ingressos procedents de Recaptació, mentre no es formalitzi la seva aplicació pressupostària, es comptabilitzaran com Ingressos pendents d'aplicació, i originaran un càrrec en el compte de 'Caixa' i un abonament en el compte d''Ingressos pendents d'aplicació en Caixa', sense perjudici del qual els fons estaran integrats en la caixa única.

2 .-      Quant a la resta d'ingressos que ha de percebre la corporació, es formalitzaran mitjançant manament d'ingrés, aplicat al concepte pressupostari procedent i expedit en el moment que Intervenció conegui que s'han ingressat els fons. Originaran un càrrec en el compte de 'Caixa' i un abonament en el compte de 'Deutors per drets reconeguts'.

3 .-      Quan els Serveis gestors tinguin informació sobre concessió de subvencions, hauran de comunicar-la a la Unitat de Gestió Pressupostària, que ho traslladarà a la Intervenció i a la Tresoreria, per tal que pugui efectuar-se el puntual seguiment.

4 .-      La Tresoreria controlarà que no existeixi cap abonament en comptes bancaris pendent de formalització comptable.


Article 45 è.- Fiances i dipòsits

1 .-      Les fiances i els dipòsits que, a favor de l'Ajuntament, hagin de constituir els contractistes o altres persones, tindran caràcter d'operacions no pressupostàries.

2 .-      Quan es formalitzin mitjançant aval, assegurança de caució, ... i per import superior a 100.000.-pts, les signatures dels avaladors o els seus representants hauran d'estar legalment legitimades.


per anar amunt Índex