Liquidació 2006
Programa: 4323 - Servei d'Obres Públiques
Responsables: 560 - Obres públiques


PROGRAMA D’ACTUACIONS 2006

SERVEI D’OBRES PÚBLIQUES
AREA DEL TERRITORI



SERVEI D’OBRES PÚBLIQUES

1.- ESTRUCTURA

El Servei d’Obres Públiques forma part de l’Àrea del Territori de l’Ajuntament de Sabadell.

Es tracta d’un Servei de caràcter bàsicament tècnic, amb l’objecte de desenvolupar la redacció i la direcció de tot tipus d’obra d’urbanització promoguda pel Ajuntament de Sabadell, així com procedir al seguiment de tots els expedients d’obres d’urbanització de promoció privada a ser cedida a l’Ajuntament.

La secció està formada en equip de plantilla i tècnics contractats pels següents components:

- Cap del Servei.
Arquitecte. Rosa Martínez Camarasa

Direcció del Servei
Planificació i distribució de les diferents tasques a executar pels components de l’equip intern i encàrrecs a externs.
Redacció del calendari de treball i programació de treballs.
Redacció i direcció dels projectes i de les obres redactades pel Servei.
Establiment dels criteris municipals degudament consensuats en els projectes i obres amb encàrrec extern.
Establiment de criteris en la redacció dels projectes i obres de Promoció Privada a ser cedides a l’Ajuntament.
Coordinació amb les diversos Serveis de l’Ajuntament, Direcció del Servei i Regidories.
Coordinació amb oficines municipals, VIMUSA i Parc Central del Vallès.
Coordinació amb els Districtes de Barris de la Ciutat.
Atenció al ciutadà.
Coordinació amb les companyies de Serveis d’infrastructures.

- Cap de Negociat.
Arquitecte, Cristina López Herrero.

Redacció i direcció de les obres dels Projectes Municipals assignats segons calendari.
Seguiment de les obres de promoció privada de cessió.

- 3 Arquitectes tècnics o aparelladors.
Joan Sotillos Sáez
Lluis Fontanet Roig
Eva Maria MUñoz
Delegació del control econòmic del projecte.
Direcció de les obres, seguiment econòmic de l’obra, de les certificacions i amidaments de l’obra, així com del control de qualitat, de les obres de promoció de l’Ajuntament.
Projectes de seguretat i Salut
Formació de la base de preus i Plec de Condicions.
Seguiment de les obres de promoció externa.

- 2 Delineants.
Manel Montoya Díaz.
Xavier Castrillon

Delineació dels projectes de Promoció Municipal
Delineació en el seguiment de l’obra.
Control de l’equip d’informatització i digitalització
Actualment tota la delineació està informatitzada.

-1 Administrativa.
Yriana Ros
Centralització de tots el expedients del Servei
Suport informatitzat de la documentació del Servei en la redacció del projecte i durant l’execució de l’obra.
Atenció al ciutadà, agenda i telèfon del Servei.


2.- FUNCIONS.

Tasques principals que s’executen en aquest Servei:

A. PROJECTES I OBRES DE PROMOCIÓ MUNICIPAL
Redacció de projectes i direcció de les obres d’urbanització en que el promotor i propietari és l’Ajuntament de Sabadell, projectes englobats dins del marc del Pla General d’Ordenació de Sabadell 1993.
En el quadre adjunt es classifiquen:

A.1. PROJECTES MUNICIPALS
Redacció dels projectes d’urbanització per tal de procedir a la seva aprovació definitiva.
Tot aquest seguit de projectes i degut a la seva gran implicació dins de la ciutat exigeixen un alt grau de coordinació tant amb els departaments de l’Ajuntament com Associacions de Veïns i representants de Districte.
Es realitza tasca de coordinació amb Serveis d’Urbanisme, Manteniments, Trànsit i Transport, Medi Ambient, Residus Urbans, Districtes, Associació de Veïns….i d’altres associacions cíviques per tal de portar a bon terme una obra de consens.
Redacció dels projectes d’urbanització de promoció VIMUSA

Es procedeix a la redacció per part de l’equip del Servei, dirigit pel arquitecte corresponent.


ACTUACIONS DINS DEL PLA ESTRATEGIC D’ESPAIS PUBLICS

1. SISTEMA VIARI

1.1. Rondes Urbanes
1.1.1. Obertura de nous vials
1.1.2. Rehabilitació de vials existents.

2. Urbanització de viari urbà
2.1.1. Obertura de nous vials
2.1.2. Rehabilitació de vials existents.
- Remodelació de vies urbanes existents.
- Vialitat al Centre
- Vialitat en Eixamples.
- Peatonalització
- Accessibilitat
- Eixamplament de voreres existents
- Aparcaments.

2.- SISTEMA D’ESPAIS ESPAIS LLIURES

2.1. Parcs urbans
2.1.1. Parcs urbans
2.1.2. Parcs veïnals
2.1.3. Urbanització de talussos.
2.1.4. Rehabilitació de parcs existents.

2.2. Places i jardins urbans.
2. 2.1. Urbanització de places de nova creació.
- Espai Lliure existent
- Espai Lliure de nova creació provenint de planejament
2.2.2. Rehabilitació de places i espais lliures existents.

2.3. Rehabilitació de barris o de zones residencials amb espais oberts.
2.3.1. Urbanització de barris de nova creació.
2.3.2. Rehabilitació d’espais oberts en barris.


2.4. Espais Lliures Periurbans.
2.4.1. Parc Ecològics Paisatgístics
2.4.2. Parcs Periurbans
2.4.3. Parcs Agrícoles.



A.2.OBRES DE PROMOCIÓ MUNICIPAL
Direcció de les obres contractades pel Ajuntament fins a la seva recepció.
Control econòmic de l’obra, certificacions i liquidació.
Control de qualitat.

B. PROJECTES I OBRES DE PROMOCIÓ PRIVADA
La percepció de l’espai públic en la seva globalitat dins de la ciutat i l’actuació de l’Ajuntament com a client i futur propietari de tots els terrenys de zona verda de futura cessió fan que sigui absolutament necessari el seguiment de totes les actuacions de promoció privada.
Aquesta voluntat genera un seguiment tant pel que fa el projecte com la direcció de l’obra a cedir.

Per tant, des d’aquest Servei es procedeix a les següents tasques.

B.1. PROJECTES DE PROMOCIÓ PRIVADA
Seguiment com a propietat del projectes d’urbanització des de la seva aprovació com a figura de planejament.
Aquest seguiment es realitza per tal de donar programa, ús, sentit social i seguiment tècnic total de cada projecte abans que sigui aprovat pel Ajuntament.
Es coordina amb els Serveis d’Urbanisme, Manteniments, Via pública, residus i Districte.

B.2. OBRES DE PROMOCIÓ PRIVADA
Seguiment setmanal de totes les obres que han de ser cedides urbanitzades a l’Ajuntament de promoció privada per tal d’assegurar la bondat de la seva execució, el seguiment de la documentació, control de qualitat i recepció de les obres.

Hem de dir que en el moment de gran eufòria en el desenvolupament de figures de planejament com Unitat d’Actuació i Plans Parcials en que ens trobem, la pressió en aquest sentit ha estat i continua essent molt important ara mateix.



Sabadell Setembre del 2005



Rosa Martínez Camarasa
Servei d’Obres Públiques

Programa   Pressupost Final Facturat Pagat
120 Retribucions bàsiques del personal funcionari 148.250,65 137.207,95 137.207,95
121 Retrib. complementàries del personal funcionari 188.636,62 178.287,50 178.287,50
150 Incentius a la productivitat 6.274,66 17.175,41 17.175,41
16000 Seguretat social 86.534,21 72.886,80 72.886,80
Total 1 Despeses de personal 429.696,14 405.557,66 405.557,66
22100 Energia elèctrica 0,00 0,00 0,00
22101 Aigua 0,00 0,00 0,00
22200 Comunicacions telefòniques 2.918,46 3.973,91 3.032,17
22201 Comunicacions postals 1.894,00 190,00 0,00
22706 Estudis i treballs tècnics 10,00 0,00 0,00
Total 2 Despeses de béns corrents i serveis 4.822,46 4.163,91 3.032,17
60100 Inversió nova en infrastructura 980.521,67 365.354,70 365.354,70
61100 Inversió de reposició en infrastructura 12.703.523,87 5.360.332,32 4.408.154,35
63200 Inv. rep. en edificis i altres construccions 103.672,67 93.027,60 93.027,60
Total 6 Inversions reals 13.787.718,21 5.818.714,62 4.866.536,65
Total 4323 Servei d'Obres Públiques 42.666.710,43 18.685.308,57 15.825.379,44
per anar amunt Índex