DEFINICIÓ Accions destinades a garantir als consumidors i als usuaris la informació i l'assessorament necessaris per a la correcta selecció, ús i gaudiment de béns i serveis, per tal d'orientar-los d'acord amb els seus drets i obligacions, i per tramitar-ne les consultes i reclamacions. Accions d'informació als agents econòmics sobre la inspecció de consum i disciplina de mercat. OBJECTIUS Generalitzar la informació sobre consum, mitjançant campanyes informatives amb elaboració i difusió de materials informatius educatius. Promocionar activitats educatives per als diferents grups d'edat. Garantir un bon nivell del servei d'informació al consumidor que presta l'OMIC (Oficina Municipal d'informació al Consumidor) Disposar de mecanismes per a la tramitació àgil de consultes i reclamacions. Promocionar activitats en defensa dels drets dels consumidors/res, mitjançant la col.laboració amb les associacions de consumidors/ores amb implantació local. Tramitar sol.licituds d'arbitratge de consum mitjançant el normal funcionament de la Junta Arbitral de Consum. Promocionar el sistema arbitral de consum mitjançant campanyes informatives a la població. Promocionar el sistema arbitral de consum mitjançant campanyes d'adhesió d'empresaris. Informar els agents econòmics sobre la inspecció de consum i disciplina de mercat.
|