DEFINICIÓ Accions destinades a garantir als consumidors i als usuaris la informació i l'assessorament necessaris per a la correcta selecció, ús i gaudiment de béns i serveis, per tal d'orientar-los d'acord amb els seus drets i obligacions, i per tramitar-ne les consultes i reclamacions. OBJECTIUS Generalitzar la informació sobre consum, mitjançant campanyes informatives amb elaboració i difusió de materials informatius i educatius. Promocionar activitats educatives per als diferents grups d'edat. Garantir un bon nivell del servei d'informació al consumidor que presta l'OMIC (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor). Disposar de mecanismes per a la tramitació àgil de consultes i reclamacions. Promocionar activitats en defensa dels drets dels consumidors/res, mitjançant la col.laboració amb les associacions de consumidors/ores amb implantació local. Tramitar sol.licituds d'arbitratge de consum mitjançant el normal funcionament de la Junta Arbitral de Consum. Promocionar el sistema arbitral de consum mitjançant campanyes informatives a la població. Promocionar el sistema arbitral de consum mitjançant campanyes d'adhesió d'empresaris.
|