
Unes 500 persones ja disposen de certificat digital
Els ciutadans i ciutadanes de Sabadell ho tindran encara més fàcil per fer els tràmits a través d'Internet gràcies a una nova eina que compta amb el certificat digital o idCAT. Es tracta d'un clauer USB que es podrà obtenir a les 5 oficines de Sabadell Atenció Ciutadana (SAC), és a dir, el Despatx Lluch i les quatre oficines cardinals. A més, es farà de forma totalment gratuïta i còmoda en demanar l'idCAT. Aquesta eina oferirà una total seguretat en la tramitació. Amb aquesta nova iniciativa, l'Ajuntament millora la gestió de documents i continua avançant en la implantació de l'ús de les noves tecnologies i de la societat de la informació.
Tal com ha explicat la tinenta d'alcalde de Serveis Centrals i Promoció Econòmica, Montserrat Capdevila, "en principi es poden fer tots els tràmits que permet la carpeta ciutadana però això acaba de començar i a poc a poc es podran fer més tràmits des de qualsevol terminal i amb la signatura electrònica sempre a la butxaca".
Aquest servei és fruit d'un acord entre l'Ajuntament de Sabadell i l'Agència Catalana de Certificació i es podrà utilitzar en qualsevol ordinador amb dispositiu USB. El clauer és flexible, còmode i portable i evita als usuaris desplaçar-se per fer els tràmits. A més, és totalment segur, ja que s'ha d'introduir una contrasenya o password per poder fer la signatura electrònica.
L'idCAT o certificat digital permet als ciutadans i ciutadanes identificar-se dins d'Internet i signar electrònicament documents digitals amb la mateixa validesa que una signatura manuscrita. Aquest certificat digital s'obté identificant-se davant una Entitat de Registre, com és l'Ajuntament de Sabadell. En aquest cas, les 5 oficines del SAC permeten obtenir aquesta eina. "És un pas molt important per impulsar els tràmits a través d'Internet i facilitar la gestió al ciutadà. A més, es podrà fer a totes les oficines cardinals, cosa que és encara més còmoda per als sabadellencs i sabadellenques", ha dit la regidora d'Atenció al Ciutadà, Marta Farrés.
Ara l'Ajuntament -gràcies a l'acord amb l'Agència Catalana de Certificació (Catcert.net)- oferirà als ciutadans i ciutadanes que demanin l'idCAT un clauer USB, on es podrà guardar el fitxer idCAT de forma segura i utilitzar-lo en qualsevol ordinador que tinguin al seu abast. De moment, l'Ajuntament ja ha donat més de 500 certificats digitals des del Despatx Lluch, una xifra que s'espera superar donat que a partir d'ara també es podrà obtenir des de les oficines cardinals.
Multitud de tràmitsA més dels tràmits amb l'Ajuntament, el clauer informàtic també permet fer gestions en línia amb altres administracions. Per exemple, permet accedir a la carpeta ciutadana, des d'on es poden consultar dades del padró d'habitants i de multes; expedients com ara llicències, multes o sol·licituds del SAC; permet obtenir certificats del padró, modificar les dades del padró i de les multes i realitzar al·legacions i recursos de multes de trànsit.
A més, properament es podrà tenir accés a informació clínica. Altres possibilitats que ofereix el clauer informàtic són els tràmits del Servei d'Ocupació de Catalunya, de l'Agència Catalana de l'Aigua i alguns tràmits vinculats al Departament de Governació com ara sol·licituds de beques o prestacions econòmiques per a famílies. A tot això, s'afegeixen tràmits de l'administració general de l'Estat com ara la declaració de la renda, la consulta del Cadastre o tràmits de l'oficina virtual de la Seguretat Social. Es poden consultar tots els usos a la pàgina web: http://www.catcert.net/.
La posada en marxa del nou clauer informàtic es produeix poc després que l'Ajuntament promogués dues iniciatives més relacionades amb el foment de l'ús de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació com la Carpeta Ciutadana i el Servei Wi-Fi.
--------------------------------------------
Enllaços relacionats:Carpeta Ciutadana Agència Catalana de Certificació Espai Wi-Fi
|