Ajuntament de Sabadell
CICLES FORMATIUS D'ART PLÀSTIQUES I DISSENY
_

Gràfica Publicitària


El CFGS d’Arts Plàstiques i Disseny en Gràfica Publicitària
Horari: de dilluns a divendres, al matí
capacita l’alumnat per idear, organitzar, dur a terme i fer-ne el seguiment de les diferents fases d'un projecte de gràfica publicitària, i de les aplicacions vinculades a la comunicació gràfica. A l’Escola Illa enfoquem aquest cicle formatiu cap a la formació de professionals amb capacitat per desenvolupar de manera global la seva activitat en l'àmbit del disseny gràfic publicitari. Formem professionals capaços de desenvolupar o participar en els diferents àmbits de la gràfica publicitària, en sintonia amb l’evolució constant de la realitat professional del disseny gràfic: de les tecnologies, els suports tan físics com digitals, i les noves aplicacions que van marcant l’àmbit de la comunicació gràfica.

Busquem la formació d’un professional pluridisciplinar i creatiu que es pugui coordinar amb diferents equips de treball en l’àmbit dels diversos productes gràfics i que entengui el nou paradigma gràfic lligat al branding –creació de marca per a empreses i/o institucions- i al mood –creació d’”ambients conceptuals”-, des del domini de diferents llenguatges com l’imprès, l’interactiu, l’audiovisual i el publicitari. Avui en dia, la publicitat requereix d’un impacte gràfic que li ha de donar aquest tècnic superior format en gràfica publicitària des d’una perspectiva més integradora i amb capacitat per donar respostes diverses, des dels diversos llenguatges gràfics. Professionalment, el grafista publicitari ha de passar quotidiana i habitualment d’un llenguatge a un altre. La imatge identificativa d’una entitat, d’una empresa, d’un producte,..., comporta el domini dels suports tradicionals -targes, papers, fulletons, elements gràfics promocionals, cartells, packaging, retolació d’establiments i vehicles, disseny editorial (llibres, diaris, revistes) amb la seva versió paper i digital, campanyes publicitàries de productes o d’esdeveniments diversos...-, però també el domini dels nous suports –la gràfica aplicada a la web, a les xarxes socials, a la televisió, a les app., al multimèdia,... Podríem seguir amb molts altres exemples, que ens dibuixen cada cop més un professional que no té barreres entre els mitjans.

Els cursos es distribueixen en mòduls de caràcter teòric, pràctic i teòrico-pràctic que es complementen amb sortides i visites a conferències, exposicions, museus, estudis de dissenyadors i empreses relacionades amb el sector. També durant el curs escolar es mantenen col·laboracions amb altres escoles desenvolupant projectes comuns així com col·laboracions a nivell professional amb diferents entitats i institucions.
Un cop obtinguda la titulació oficial de Tècnic Superior, l'alumnat pot seguir ampliant els seu estudis (altres cicles formatius o estudis universitaris) o incorporar-se al món laboral en sectors com la publicitat, el disseny editorial o de premsa, les relacions públiques, l'embalatge, el disseny de projectes multimèdia, el branding, el desenvolupament o coordinació de projectes de comunicació, el disseny web, la gràfica per app. i altres productes multimèdia ... Les pràctiques en empreses ajuden a accedir a un lloc de treball.

La durada és de 2.000 hores (1.720 en un centre educatiu i 280 en un centre de treball) distribuïdes en dos cursos acadèmics.

Els mòduls que es cursen són: Fonaments de la representació i l'expressió visual, Teoria de la imatge, Mitjans informàtics, Fotografia, Història de la imatge publicitària, Projectes de gràfica publicitària, Projecte integrat, Fonaments del disseny gràfic, Tipografia, Llenguatge i tecnologia audiovisual, Teoria de la publicitat i màrqueting, Formació i orientació laboral, Formació pràctica en empreses, estudis o tallers.