Portada

  • Contacte
Consum
Guia Bàsica dels Drets dels Consumidors
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i
Junta Arbitral de Consum (JAC)
L'OMIC és un organisme d'àmbit municipal que informa els consumidors sobre els seus drets i deures en temes de consum i tramita les seves queixes, reclamacions, denúncies i sol·licituds d'arbitratge.

Adreça:
Despatx Lluch
c. de la Indústria, 10

Horari d'atenció al públic:

- de dilluns a divendres de 9 a 14 h
- dimarts a la tarda de 15 a 18 h*

* Excepte del 15 de juny al 15 de setembre que romandrà tancat els dimarts a la tarda

Demaneu cita prèvia trucant al 93 745 31 10 o al 93 745 31 68

Tel. 93 745 31 10 - 93 745 31 68

E-mail: omic@ajsabadell.cat

Despatx Lluch
Competències
  • Intervenim i assessorem exclusivament en temes de consum.
  • No són competència de l'OMIC: litigis o conflictes entre particulars i els conflictes on hi hagi indicis de delicte o estafa.
Com pots reclamar?
  1. Sol·licitar el Full Oficial per fer la reclamació (Si no te'l faciliten, pots reclamar presentant una instància al Registre General de l'Ajuntament, fent constar el NO lliurament de l'esmentat Full amb una exposició breu dels fets causants de la reclamació i adjuntant fotocòpies de tota la documentació referent al cas).
  1. Emplenar-lo al mateix establiment, seguint les instruccions adjuntes.
  1. Adreçar-lo a l'Agència Catalana de Consum o a l'OMIC.
Normativa i documentació
  • Decret 70/2003, del 4 de març, pel qual es regulen els fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en la prestació de serveis.
Junta Arbitral de Consum
  • L'Arbitratge de Consum és un sistema extrajudicial i voluntari que permet resoldre, amb caràcter vinculant i de manera ràpida i gratuïta, els conflictes de consum entre les empreses i els seus clients, substituint així l'actuació dels Jutges i Tribunals.
  • Els usuaris i consumidors han d'iniciar la sol·licitud d'arbitratge i aquesta prosperarà si les dues parts (empresa i consumidor) hi estan d'acord i l'accepten expressament.
  • La decisió arbitral dictarà laude de compliment obligatori per ambdues parts.
Adreça:
c. de les Tres Creus, 202 (Edifici Fira Sabadell)

Horari d'atenció al públic:

- de dilluns a divendres de 9 a 14 h

Tel. 93 745 31 68

E-mail: jac@ajsabadell.cat

Destaquem
kland_taronja
Un cop d'ull al consum, xerrada de l'OMIC per a joves del municipi de Sabadell


El propassat dimecres 29 de juny es va dur a terme la xerrada "Un cop d'ull al consum" per a joves del programa.





Des del l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es pretén promoure accions educatives de consum entre la població com aquesta xerrada que s'ha dut a terme en col·laboració amb l'Àrea de Consum de la Diputació de Barcelona.

Des del l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es Durant l'activitat, dirigida per una tècnica de l'associació de consumidors CUS, es van facilitar als vint-i-quatre nois i noies que van assistir consells per defensar els seus drets com a consumidors, resolent casos pràctics de problemes amb empresaris per compra de productes o contractació de serveis deficitaris.

La xerrada va resultar d'interès i molta utilitat, sobretot per a conscienciar dels principis bàsics que estableix la llei per protegir els interessos de les persones consumidores. Els joves van poder conèixer algunes estratègies per poder comprar amb garanties i també es va parlar sobre el procediment a seguir per reclamar, entre d'altres.

kland_taronja
Procediment de mediació en les relacions de consum

En aplicació del Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum, us recordem que en primer lloc sempre us heu d'adreçar directament a l'empresa amb la qual heu tingut el problema de manera que tingueu un comprovant de la reclamació. Un cop feta aquesta reclamació, l'empresa té 30 dies per donar-vos una resposta. Si no ho fa o la resposta no és favorable, podeu presentar una reclamació a l'OMIC per tal que iniciem el procediment de mediació. Aquí trobareu un model d'escrit de reclamació que podeu fer servir en cas que la compra hagi estat realitzada fora d'un establiment comercial o us sigui molt costós presentar-vos a la botiga on vareu fer l'acte de consum objecte de la vostra reclamació.

Per a més informació consulteu el Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.

kland_taronja
Afectats pel tancament de FUNNYDENT
  • Es recomanable que us dirigiu a l'entitat financera que us ha concedit el préstec per demanar-ne l'anul·lació per incompliment del contracte (no us han prestat el servei), mitjançant burofax segons model annex, i que lliureu l'escrit de reclamació, a les adreces de Funnydent que apareixen al model d'escrit, per carta certificada.
  • Si opteu per presentar reclamació a través de l'OMIC de Sabadell, podeu complimentar l'imprès de reclamació, aportant, si s'escau, copia dels escrits lliurats a Funnydent i a l'entitat financera i del justificant del seu enviament, i lliurar-lo a través del SAC o directament a l'OMIC sol·licitant hora concertada, o a l'adreça electrònica: omic@ajsabadell.cat
kland_taronja
Icona pdf
Descarrega arxiu pdf. (23 KB)
kland_taronja
Icona pdf
Descarrega arxiu pdf. (8,5 KB)
kland_taronja
Icona pdf
Descarrega arxiu pdf. (1.502 KB)
L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha editat un tríptic amb recomanacions per contractar els serveis de gas i d'electricitat.
kland_taronja
Icona pdf
Descarrega arxiu pdf. (130 KB)
(Des de l'1 de gener del 2004, els prefixos telefònics 903 i 906 es van substituir pels prefixos 803, 806, 807 i 907)
Breus de l'OMIC i la JAC
Memòries de l'OMIC i la JAC
kland_taronja
Icona pdf
Descarrega arxiu pdf. (163 KB)
kland_taronja
Icona pdf
Descarrega arxiu pdf. (288 KB)

© 2012 Ajuntament de Sabadell | Condicions d'ús | Copyright | Política de privacitat